پیکایل،شکار لحظه ها

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

 

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

پیکایل،شکار لحظه ها

سلام،
پیکایل محلی است برای دیدن و شنیدن زیبایی های معنوی و مادی که کمتر به چشم آمدند و شنیده شده اند. پس با ما همراه شوید.
مطالب پیکایلی:
- نادیدنی:شامل شکار لحظه هایی که توسط
دوربین گوشیم(پیکایل)گرفته شده.{تصاویری
که توسـط گوشیم گـرفته شـده با لوگو وبـلاگ
منتشر میشه و بقیه با ذکر منبع.}
- ناشنیدنی:روایـات، حکایـات و مطـالب دینی
کــم گفته شده و کمتر شنیده شده...!
- طرح: شـامـل پوستـرهــای منــاسبـتی بـا
موضوعات روزهستش.
- وبگردی: معرفی وبلاگ و وب سایت های زیبا
-عرفان های نو ظهور: مطالعاتم در مورد مکاتب
نو ظهور و سردسته هاشون.
-...
یا حق/.

آخرین نظرات
نویسندگان
نشان دوستان
پیوندها

عرفانهای نو ظهور: اشو و مکتب راجنیشیسم {3}

پنجشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۸ ب.ظ

.

عرفانها نوظهور؛ راجنیشیسم و اشو

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام؛ ایام به کام، امیدوارم این روزها و  اعیاد شعبانیه بهتون خوش گذشته باشه. مدتی بود از زمان انتشار مطالب "عرفانهای نو ظهور" که از هر 10 پست یکبار می ذاشتم گذشته بود و علتشم امتحانات ترم و انتخابات ریاست جمهـــوری بود، خــدا رو شکر که این 2 موضوع به خیر و خوشی تموم شد یعنی هم شکر خدا حماسه سیاسی محقق شد هم من تو امتحانات حماسه سازی کردم D-:
 

این مطلب سوم از عرفان های نو ظهور {بخوانید بدعت های نو ظهور} هست که پیش رو دارید، در قسمت اول  {اینجا} به معرفی اُشو و مکتبش پرداختیم و از روحیه های عصیان گری اون حرف زدیم؛ و در قسمت دوّم {اینجا} به نقد نظرات اشو در مورد ارضای مقطعی و غیر معقول جذبه ها و هوس های انسان پرداختیم.

 

با این توضیح که مطالب مابین ./  و  /.  مطالبی هست که از مقاله دانستنیهای اُشو گرفتم و بقیه نظرات و تحلیل های بنده در این مورده قسمت سوّم رو پی می گیریم.

 

سخن اوّل رو با کلام حضرت آقا شروع میکنم؛

 

امام خامنه ای حفظه الله:
ببینید جوان‌ها امروز چطور به عرفان‌های جعلی و وارداتی اقبال دارند. عرفان‌هایی که حقیقتا باید گفت چرند هستند مثل این که بخواهید یک کاسه بلورین یا چینی نقاشی شده فاخر را با یک ظرف پلاستیکی مقایسه کنید. این اقبال جوان‌ها نشان دهنده این است که یک تشنگی وجود دارد که باید آن را با آب زلال و گوارا برطرف کرد. نباید گذاشت عطشی که وجود دارد با آبهای مسموم و گل‌آلود برطرف شود.

در ادامه مطلب به خواندن ادامه دهید...

./ اُشو مدعیست که راهی تازه گشوده و به کمک شرق و غرب گمراه آمده است تا زندگی معنوی را تجربه کنند! شرق شکست خورده، چون سعی در انجام مراقبه بدون عشق دارد و غرب هم شکست خورده، چون در پی عشق بدون مراقبه است. تمام تلاش من اینست که به شما فرایندی بدهم، کلیتی که در برگیرنده مراقبه و عشق باشد. شخص باید چه به تنهایی و چه با مردم شاد باشد /.

 

نگاه اشتباه و غلط اُشو همواره برای تاثیر گذاری بر مخاطبش آمیخته با چند جمله زیبا است! اینکه اُشو مطرح می کند شرق و غرب گرفتار گمراهی است، شاید در نگاه اول درست باشد اما معلوم است اُشو شناختی خوبی از اطراف خود ندارد، عدم شناخت او از عرفان و عرفان در ادیان های الهی مختلف او را دچار اشتباه کرده است. عرفان اسلامی که تشیع به شرح آن پرداخته جامع ترین و بهترین راه انسان است؛ با این حال حتی اگر قبول کنیم شرق و غرب به طور مطلق گرفتار گمراهی است! نمی توانیم قبول کنیم اُشو منجی شرق و غرب است. او رابطه خدا با خود را چگونه مطرح می کند؟ به چه خدایی اعتقاد دارد؟

 

او در انتهای نظرات خود، خدا رو احساسی درونی معرفی میکنه! که آمیخته با شادی و رضایت است و معتقد است باید به جایی رسید که این احساس در تنهایی و در اجتماع  همواره با انسان باشد. بدین ترتیب اگر کسی ناراحت باشد خدایی ندارد! و کسی کمک حال او نیست! اُشو با نظرات و سخنان حق ادیان الهی، که در میان جملات خود از آنها استفاده می کند سعی دارد، لباس حقیقت بر اندام دروغ و ریا بپوشاند.

 

./ اُشو می گوید: بدین سان مراقبۀ هستی محض و خدای مطلق متعالی جای خود را به خدای دیگری میدهد خدا شیء نیست، موضع است. موضع جشن و سرور. زندگی در گرو صداقت با عشق و صمیمیت است و خدا را با این صداقت میتوانی احساس کنی. او زندگی و شادمانی و خوشبختی است، پس در پی او باش نه کسی دیگر و او را، عشق و صمیمیت را، خوشی و شادی را، هر جا و در رابطه با هر کس یافتی با او باش. صمیمیت حالتی از وجود توست. صمیمی هستی، با کدام و چه کسی، ابداً مهم نیست. /.

 

اینکه اُشو می گوید خدا شیء نیست درست است اما طبق روال همیشگی  اُشو؛ او نظرات موهوم خود را همیشه میان چند جمله و برداشت صحیح که از اصول ادیان های الهی است جاگذاری می کند. تا حرف های خود را به خورد مخاطبش دهد! اینکه او می گوید: خدا موضع جشن و سرور است! یعنی چه؟  چرا خدا را در حد احساس زود گذر درون انسانها پایین می آورد... . اُشو می گوید شادی و خوشی {یعنی همان خدای مورد نظر اُشو} را هر جا و در رابطه با هرکسی یافتی با او باش!!

 

پس اگر  انسانی به هر دلیلی ناراحت و غمگین باشد خدای را از دست داده و او را نباید همراهی کرد. با تعریف اُشو  از خدا به حس درونی و شادی، بعبارتی به تعداد انسان های شاد و صمیمی خدا وجود دارد. و اُشو نسل جدیدی از بت ها را معرفی می کند؛ بت های متحرک!

 

پایان بخش سوم/.

 

تتمه: خدا رو شکر ما به حدی عارف، دانشمند و فیلسوف داریم که نیازی به بهره مندی و  استفاده از شخصیت های خارجی نداریم و تنها آشنایی با بزرگان غیر ایرانی کافی بنظر می رسه...و بشتر باید به بزرگان ایرانی توجه کنیم تا بجای واردات بزرگان غیر ایرانی به صادرات افکار داشنمندان ایرانی برسیم، یکی از این شخصیت های  وارسته آیت الله میرزا جواد آفای تبریزی (ره) است که در کلام رهبری در مورد ایشان اینگونه می خوانیم:

بنده سالها پیش در یک مجمعی گفتم که مرحوم میرزا جواد آقا در قنوت نماز شبش (با تمام خضوع و خشوعش) این شعر را می‌خواند:

زان پیشتر که عالم فانی شود خراب
                                                  ما را ز جام باده گلگون خراب کن


این حالات را ما فقط می شنویم و تصورش هم شاید برای ما آسان نباشد که این چه حالی است که یک پیرمرد فقیه بزرگوار در نماز شبش شعر حافظ را با این حال بخواند. فرزند ایشان جوان از دنیا رفته بود. در همین حال برخی شاگردان خدمت ایشان رسیدند و ایشان اصلا این مصیبت را اظهار نکرده بود بعد که شاگردان می‌خواستند بروند به آنها گفته بود یک جنازه‌ای هم اینجا هست اگر آقایان موافقید تشییع کنیم، می‌پرسند کیست، می فهمند فرزند ایشان از دنیا رفته است. چنین قدرت، صبر و عظمتی داشته‌اند.

در این دنیای مادی، دنیایی که همه انگیزه‌ها، تحرک‌ها و تلاش‌های عظیم انسانی مصروف به مادی‌گری، پول و جاه و مقام است چنین عظمت و کوه عظیم
معنویت سربلند کند بسیار عجیب است و ما به آن احتیاج داریم.

میرزا جواد آقا باید معرفی شود. نامگذاری خیابان و نصب تابلو و اینها خوب است لکن کافی نیست از امثال بزرگوارانی چون
آقای جوادی، آقای مصباح و آقای حسن زاده و بزرگانی که اهل معنا هستند و این چیزها را درک می‌کنند دعوت شود تا بیایند صحبت کنند و هویت حقیقی این بزرگان را تشریح کنند و اینها پخش و منتشر شود.

بهجت نوشت: خدا کند در ما عشقی پیدا شود به مجموع قرآن و عترت، تا اولاً بتوانیم یگانگی قرآن و عترت و معجون مرکب از آن دو را بیابیم و ثانیاً در مقام پیروی و عمل، با توجه به آن دو و بر محور آن دو، طواف عاشقانه بنماییم و بدانیم که آنها از هر معشوقی بیشتر شایسته عشق ورزی هستند. آیت الله بهجت (ره)

  • سید امیر علی حیدری

اشو و مکتب راجنیشیسم

عرفانهای نو ظهور

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم  (۱۶)

  • راه بی بن بست
  •  سلام
    با پست یکی از هزاران دلیل مرگ بر آمریکا بروزم
    http://rahebibonbast.blog.ir/post/128
    سلام خداقوت
    سیره ی مادر(سلام الله علیها) - بخش سوم

    تمام هستی ام از آن زهرا(س)ست-yacin.blog.ir

  • حامیان دکترسعید جلیلی
  • سلام ممنون که سر زدید.
    منتظرنظراتتون هستم
  • سید میلاد موسوی
  • زردشت پیامبر: بیاییم از کسانی شویم که این جهان را تازه و نو می گردانند.
    درود فراوان به شما؛ امیدوارم تندرست باشید؛
    با 3 نوشته با سرنوشتار:
    + قانون 80/20
    + اراده
    + سروده های زرتشت
    به روز شدیم؛ منتظر دیده تان هستیم.
    هم اکنون بدرود.
    سلام.
    خسته نباشید...
    با تحلیلی درباره حجاب و نوع آن به روز هستم...
    ممنون از شما..
    در پناه حق..
    یا علی....
    http://labeik.blog.ir/
  • معین عطاری
  • سلام سید جان
    ممنون که مطالبت رو ادامه میدی. حداقل فایده اش اینه که یکبار اسم این مکاتب و شخصیت ها به گوشمون میخوره و یه چیزی در موردشون متوجه میشیم.
    + شما هم از هر فرصتی استفاده بکن و مفاخر شهرتون رو به رخ دیگران بکش :))
    ++ یه کتاب به نام کاوشی بر معنویت های نوظهور گرفتم ولی هنوز نخوندمش، فکر کنم یکی از قسمت هاش مال همین اشو بود.
    +++ راستی سید جان شما یکی از اهداف اصلی وبلاگت یادت رفته ها!! شما پیکایل{picture + mobile} بودی یه زمان! من بیشتر از تو پیکایل شدم :))
    پاسخ:
    سلام معین جان
    مفاخر و بزرگان معمولا بدون مرز هستند اما خوب آذربایجان مهد عرفا و دانشمندانه چیکار کنیم دیگه  D-:
    از سید العارفین آیت الله قاضی ره گرفته تا علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان و علامه امینی صاحب کتاب الغدیر تا حال حاضر؛ ایت الله جعف سبحانی حفظه الله؛ باشد که ما هم ادامه دهنده راهشون باشیم. اینها ماله کشورمونن ماله دنیای اسلام هستند.

    راسیتش یه مدت گوشیم قات زده، و صحنه های ناب هم به علت کم شدن گردش های تفریحی که با بچه ها می رفتیم گیرم نمیاد، اما سعی می کنم حتماً از 10 دهتا پست یکی عکس گیر بیارم
    باید یه تیزر تبلیغاتی بدم {همکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم!} D-:

  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • نمیدانم اگر در مصر یا پاکستان بودم باز هم جرات و ادعای شیعه بودن را داشتم؟

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک

    سلام.
    ممنون از شما.
    زیبا بود.
    ببخشید که دیر سر میزنم به وبتون.
    مطلب جدید گذاشتید بهم اطلاع بدید که آپید و اینکه من برسم خدمدتون.
    در پناه حق پایدار باشید.
    یا علی...
    http://labeik.blog.ir/
    این حالات را ما فقط می شنویم و تصورش هم شاید برای ما آسان نباشد که این چه حالی است که یک پیرمرد فقیه بزرگوار در نماز شبش شعر حافظ را با این حال بخواند. فرزند ایشان جوان از دنیا رفته بود. در همین حال برخی شاگردان خدمت ایشان رسیدند و ایشان اصلا این مصیبت را اظهار نکرده بود بعد که شاگردان می‌خواستند بروند به آنها گفته بود یک جنازه‌ای هم اینجا هست اگر آقایان موافقید تشییع کنیم، می‌پرسند کیست، می فهمند فرزند ایشان از دنیا رفته است. چنین قدرت، صبر و عظمتی داشته‌اند.

    ==================

    واقعا باید به مرحله ی خیلی بالایی از ایمان برسی که اینقدددددددددددددر صبر داشته باشی....

    کارهرکسی نیست....

    کاش خدا به منم یذره صبر بده ومنو ببخشه....


    سلام برادرم
    آفرین که تو امتحاناتتون حماسه آفریدید ! دی:
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام بزرگوار
    به روزم.

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
  • ثاقب زهرا
  • مطلب جالبی بود 
    واقعیت اینه که تو این عرفان های نو ظهور به همه چیز توجه میشه الا خدا.
    عرفانی که قرار باشه انسان را به جای خدا به شیطان برسونه معلومه چیه...
     
  • سید میلاد موسوی
  • دکترپرویز خانلری: مایه کار و سرمایه افتخار هنرمند، اندیشه اوست.

    درود به شما؛
    امیدوارم حالتان خوب باشد؛
    با نوشته ای با سرنوشتار پاسخ پرسش هایی درباره آیین زرتشت؛ بروز شدیم.
  • سید میلاد موسوی
  • در شگفتم؛
    آیین ها و مکتب و عرفان های نو ظهور براساس نیاز های دنیوی که زودگذر هست پای گذاری شده و زیاد به نیازهای دایمی و اخروی اشاره نکرده..
     اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

    سلام بر شما همسنگر عزیز
    وبلاگ ارزشی بصیرتیها قصد دارد از دنیا سیاست فاصله بگیرد و تمام تمرکز خودش را در بخش فرهنگی به کار گیرد
    اما متاسفانه به این مطالب کمتر اهمیت داده شده است
    امیدوارم شما با نظراتان در 3 پست جدیدمان باز هم یاور ما باشید البته از شما هم میخواهم به بخش فرهنگی بیشتر توجه کنید
    ممنون ؛‌
    اسفاده کردیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">