پیکایل،شکار لحظه ها

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

 

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

پیکایل،شکار لحظه ها

سلام،
پیکایل محلی است برای دیدن و شنیدن زیبایی های معنوی و مادی که کمتر به چشم آمدند و شنیده شده اند. پس با ما همراه شوید.
مطالب پیکایلی:
- نادیدنی:شامل شکار لحظه هایی که توسط
دوربین گوشیم(پیکایل)گرفته شده.{تصاویری
که توسـط گوشیم گـرفته شـده با لوگو وبـلاگ
منتشر میشه و بقیه با ذکر منبع.}
- ناشنیدنی:روایـات، حکایـات و مطـالب دینی
کــم گفته شده و کمتر شنیده شده...!
- طرح: شـامـل پوستـرهــای منــاسبـتی بـا
موضوعات روزهستش.
- وبگردی: معرفی وبلاگ و وب سایت های زیبا
-عرفان های نو ظهور: مطالعاتم در مورد مکاتب
نو ظهور و سردسته هاشون.
-...
یا حق/.

آخرین نظرات
نویسندگان
نشان دوستان
پیوندها

.

با سلام خدمت پیکایلی های عزیز؛ همونطوری که قول داده بودم بخش دوم این بحث رو آماده کردم و امیدوارم براتون مفید واقع بشه؛در بخش اول بعد از بیان داستان آمدن مسیحیان نجران به خدمت پیامبر مکرم اسلام و گله مندی از ایشان در مورد سخنانی که در مورد عبد بودن حضرت عیسی مسیح می فرمایند به شرح داستان گفتگوی امام رضا علیه السلام و جاثلیق رهبر مسیحیان اشاره شد و اینکه حضرت عیسی علیه السلام در قرآن 17 بار و در  اناجیل 80 بار به حضرت مریم سلام الله علیها نسبت داده شده و خود را بنده ای از بندگان خدا معرفی می کند. {بخش اول را نخوانده اید؟ اینجا کلیک کنید.} و...

حال باید بدنبال دلایلی باشیم که علت مشتبه شدن امر بر مسیحیان را روشن کند و البته دلایلی برای اینکه فرد به صلیب کشیده شده کسی بجز حضرت عیسی علیه السلام است، در تفسیر نور در شرح این آیه اینگونه می خوانیم:

1- مأموران دستگیر کننده، رومى و غریب بودند و حضرت عیسى ‏علیه السلام را نمى‏شناختند. 
(در تفسیر فرقان نیز آمده است: احتمالا کسی که بنای خیانت داشت و با گرفتن پول،عیسی را به مخالفان معرفی کرد، خود به شکل حضرت تبدیل شد و گرفتار گشت)
2- اقدام براى دستگیرى عیسى، شبانه بود.موسسه عترت نور
3- شخص دستگیر شده، از خداوند شکایت کرد. که این شکایت با مقام نبوّت سازگار نیست.
4- همه انجیل‏هاى مسیحیان که فدا شدن عیسى وبه دارآویختن او را با آب وتاب نقل کرده ‏اند، سالها پس از عیسى نوشته شده وامکان خطا در آنها بسیار است.
5- گروه‏هایى از مسیحیان مسأله صلیب را قبول ندارند و در اناجیل هم تناقضاتى است که موضوع را مبهم مى‏کند.
6- و ششم بیان محکم خداوند در محافظت از حضرت عیسی در مقابل بدخواهان و قوم بنی اسرائیل؛ در آیه شریفه 110 سوره مبارکه مائده می خوانیم*:
 

وَإِذْ کَفَفْتُ بَنِی إِسْرَائِیلَ عَنکَ إِذْ جِئْتَهُمْ بِالْبَیِّنَاتِ

    بااین دلایل روشن نزد بنی اسرائیل آمدی ، من آنان را از آسیب رساندن به تو بازداشتم.

 در ادامه مطلب به خواندن ادامه دهید...

این دلایل بخشی مهمی از این قضیه رو روشن می کند البته نکته ظریف دیگه ای که وجود داره اینه که همونطوری که تولّد حضرت عیسی علیه السلام، غیره طبیعی بوده رفتنش از این جهان نیز بطور غیر طبیعى بود. حضرت عیسی علیه السلام عروج کرد تا ذخیره‏اى براى آینده باشد و همونطوری که در روایات ظهور آمده است حضرت عیسی از یاران حضرت قائم(عج) است و در تسلیم و ایمان آوردن مسیحیان به حضرت مهدی(عج) نقش بسزایی خواهد داشت.
 
در ضمن باید دقت داشت که این فقط حضرت عیسی نبوده است که عروج کرده، بلکه پیامبر اسلام نیز معراج داشته است و این به فهم و ایمان به این مطلب کمک زیادی می کند.در ادامه، مطالبی جالب تر و روشن تری برای رد ادعای تثلیت بیان خواهد شد:

از امام صادق‏ علیه السلام درباره‏ى «روح منه» در آیه شریفه  171 سوره مبارکه نساء سؤال شد، حضرت پاسخ فرمودند: مقصود روح خداست که خداوند آن را در آدم و عیسى‏ علیهما السلام قرار داد.
 

''و اما کلیات ادعای مسیحیان:
مسیحیان عقیده به تثلیث دارند و اللّه را خداى پدر، مسیح را خداى پسر و جبرئیل را واسطه‏ ى این دو خدا مى‏دانند، که نوعى کفر است. قرآن هم مى‏فرماید: «لقد کفر الّذین قالوا انّ اللّه ثالث ثلاثة» آنانکه خدا را یکى از خدایان سه‏ گانه مى‏دانند، کافرند. البتّه گروهى از آنان نیز حضرت مریم را به جاى جبرئیل، یکى از خدایان سه‏ گانه مى‏دانند که قرآن در این باره مى‏ فرماید: «یا عیسى‏ بن مریم ءانت قلت للناس اتّخذونى و امّى الهَین من دون اللّه» اى عیسى! آیا تو به مردم گفته‏ اى که مرا و مادرم را دو خدا قرار دهید؟

نکته جالبی که در جواب اینکه حضرت عیسی چون پدر ندارد پس خود معبود می تواند باشد این است که اگر نداشتن پدر، دلیل بر الوهیّت باشد، حضرت آدم باید به طریق اولى الوهیّت داشته باشد، چون نه پدر داشت و نه مادر.

چنانکه در قرآن، خداوند آفرینش عیسى‏ علیه السلام را به آفرینش آدم‏ علیه السلام تشبیه نموده و مى فرماید:

 

    «انّ مثل عیسى عنداللّه کمثل آدم خلقه من تراب ثمّ قال له کن فیکون»
    مثل عیسى در نزد خدا همچون آدم است که او را از خاک آفرید


امیدوارم تا اینجا مفید واقع بشه، برای خود من این بحث خیلی جذاب و شیرین هست و از دلایل و پاسخ های منطقی قرآن به این موضوع بوجد می آم. امیدوارم برای شما عزیزان هم جالب و مثمر ثمر بوده باشه؛ در ادامه و بخش سوّم مطالب زیر را مطالعه خواهید کرد:

- گفتگوی خداوند متعال با حضرت عیسی مسیح در مورد به خدایی گرفتن حضرت عیسی توسط مسیحیان
-  دلایل و چرایی اینکه مسیحیان، حضرت عیسی علیه السلام رو یکی از خدایان سه گانه می پندارند.
-  رجعت حضرت مسیح بهنگام قیام حضرت مهدی(عج)


*این گزینه توسط خودم اضافه شده که در بخش دیگری از تفسیر نفیس نور بود.

قسمت اول "تثلیث مسیحیت و پاسخ قرآن (بخش اوّل)" را اینجا بخوانید...

منبع: تفسیر نور

پانوشت: یار خراسانی گفت: تحولات بزرگی در منطقه رخ خواهد داد و اینها به یک حادثه {عظیم} منتهی خواهد شد و یار صدیق گفت: بوی پیراهن یوسف در راه است. این سخنان موجی از شور و شعف را در انسان به وجود می آورد اما...
بنظرم گله بماند برای بعد، اینطوری بهتر خواهد بود؛ فقط ای کاش انسان های خوابیده بیدار شوند...

 

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">