پیکایل،شکار لحظه ها

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

 

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

پیکایل،شکار لحظه ها

سلام،
پیکایل محلی است برای دیدن و شنیدن زیبایی های معنوی و مادی که کمتر به چشم آمدند و شنیده شده اند. پس با ما همراه شوید.
مطالب پیکایلی:
- نادیدنی:شامل شکار لحظه هایی که توسط
دوربین گوشیم(پیکایل)گرفته شده.{تصاویری
که توسـط گوشیم گـرفته شـده با لوگو وبـلاگ
منتشر میشه و بقیه با ذکر منبع.}
- ناشنیدنی:روایـات، حکایـات و مطـالب دینی
کــم گفته شده و کمتر شنیده شده...!
- طرح: شـامـل پوستـرهــای منــاسبـتی بـا
موضوعات روزهستش.
- وبگردی: معرفی وبلاگ و وب سایت های زیبا
-عرفان های نو ظهور: مطالعاتم در مورد مکاتب
نو ظهور و سردسته هاشون.
-...
یا حق/.

آخرین نظرات
نویسندگان
نشان دوستان
پیوندها

.

با سلام خدمت پیکایلی های عزیز؛ طبق قولی که داده بودم بخش آخر و سوّم این بحث آماده است؛
 در بخش اول این مطلب به بیان داستان گفتگوی پیامبر مکرم اسلام و مسیحیان نجران و گفتگوی امام رضا علیه السلام و جاثلیق رهبر مسیحیان اشاره شد و در بخش دوّم به دلایل مشتبه شدن امر بر مسیحیان و دلایل اینکه فرد به صلیب کشیده شده شخصی غیر از حضرت عیسی علیه السلام بود اشاره شد و اما بخش آخر:

 {بخش اول و دوم را نخوانده اید؟ بخش اول. بخش دوّم}

-...و خدایى که آسمان‏ها مٌلک اوست، چه نیازى به فرزند و شریک دارد؟ «سبحانه ان یکون له ولد له ما فى السموات»موسسه عترت نور

و در سوره مائده، بعد از بیان قضیه درخواست غذای آسمانی توسط حورایون از حضرت عیسی ، حضرت عیسی مسیح  بصراحت اعلام می کنه که من نه خدایم و نه چنین چیزی به مردم گفته ام:

و آنگاه که خدا به عیسی بن مریم گفت : آیا تو به مردم گفتی که مرا و، مادرم را سوای الله به خدایی گیرید؟ گفت : به پاکی یاد می کنم تو را نسزد مرا که چیزی گویم که نه شایسته آن باشم اگر من چنین گفته بودم تو خود می دانستی زیرا به آنچه در ضمیر من می گذرد دانایی و من از آنچه در ذات تو است بی خبرم زیرا تو داناترین کسان به غیب هستی

گاهى سؤال و توبیخ یک بی گناه، براى هشدار به دیگران است. «ءأنت قلت» گاهى به در مى‏گویند تا دیوار بشنود. و اینگونه خداوند برای فهم ما سخن خود را مفهوم تر به عقل انسان و گاه با ادبیات عامه فهم بیان می کند.

در علت اینکه مسیحیان چرا حضرت عیسی را خدا می دانند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1- متولد شدن از مادر، بدون وجود پدر
2- زنده کردن مردگان و برخیزاندن آنها از قبر
3- خلق کردن پرنده ای از گل و دمیدن در آن و جان گرفته گل پرنده ای شکل
4- شفاء کور مادر زاد و شفای بیماری پیسی

در ادامه مطلب به خواندن ادامه دهید..

 

که در جواب این موارد نیز می توان به آیه شریفه 110 سوره مبارکه مائده اشاره کرد که ضمن یادآوری الطاف خدا نسبت به حضرت عیسی به اذن خدا و منشاء خدایی بودن معجزات عیسی مسیح اشاره می کند؛ برای اختصار فقط معنی آیه ذکر می شود:

خدا به عیسی بن مریم گفت : نعمتی را که به تو و مادرت ارزانی داشته ام یاد کن، آن زمان که به روح القدس یاریت کردم تا تو چه در گهواره و چه در بزرگسالی سخن گویی ، و به تو کتاب و حکمت و تورات و انجیل آموختم و آنگاه که به امر من از گل چیزی چون پرنده ساختی و در آن دمیدی و به امر من پرنده ای شد و کور مادرزاد و پیسی گرفته را به فرمان من شفا دادی و مردگان را به فرمان من از گور بیرون آوردی و چون بااین دلایل روشن نزد بنی اسرائیل آمدی ، من آنان را از آسیب رساندن به تو بازداشتم و از میانشان کسانی که کافر بودند گفتند که این جز جادویی آشکار نیست.

- اولاً درست است که اینجا نسبت خلق نمودن به حضرت عیسی نیز نسبت داده شده اما اذن خدا مجوز ساختن مسجمه پرندگان است،همونطوری که مشاهده می کنید بعد از هر عملی که خدا برای حضرت عیسی بیان می کنه کلمه "بِإِذْنِی" (به فرمان من) ذکر میکند که در تفسیر نور در شرح آیه آمده است که:آنجایی که خطر شرک زیاد است، تکرار توحید لازم است.

- دوماً حضرت عیسى، با تکلّم در گهواره، هم نبوّت خویش و هم عفت و عصمت مادرش را ثابت کرد.

- سوما رجعت مردگان در قیامت و بازگشت بعضی از درگذشتگان در هنگام ظهور حضرت قائم و بازگشت خود حضرت عیسی از همین آیه از بیان زنده کردن مردگان توسط حضرت عیسی ثابت میشود.

بعد از بیان این دلایل روشن خوب است مسیحیان که در قرآن نیز در جاهایی آنها را نزدیکتر از یهودیان به مسلمانان دانسته و به مهربانی آنها اشاره شده کمی تامل کرده و در اعتقادات نادرست خود تجدید کنند.چرا که اعتقاد درست مایع رستگاریست...

«اى اهل کتاب! در دین خود، غلّو (و زیاده روى) نکنید؛ و غیر از حق نگویید؛ و از هوسهاى گروهى که پیشتر گمراه شدندو بسیارى را گمراه کردند و از راه راست منحرف گشتند، پیروى ننمایید.»س.م توبه آ.ش 30.

 

و اگر کسی با نیت خالص خواستار هدایت و یافتن راه درست باشد و نسبت به راه و اعتقاد درست بی تفاوت نباشد خدواند طبق سنت الهی اش او را هدایت خواهد کرد...

 

الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا
وآنها که در راه ما (با خلوص نیت) جهاد کنند ، قطعا به راههای خود هدایتشان خواهیم کرد.  س.م عنکبوت، آ.ش 69
پایان.

 

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">