پیکایل،شکار لحظه ها

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

 

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

پیکایل،شکار لحظه ها

سلام،
پیکایل محلی است برای دیدن و شنیدن زیبایی های معنوی و مادی که کمتر به چشم آمدند و شنیده شده اند. پس با ما همراه شوید.
مطالب پیکایلی:
- نادیدنی:شامل شکار لحظه هایی که توسط
دوربین گوشیم(پیکایل)گرفته شده.{تصاویری
که توسـط گوشیم گـرفته شـده با لوگو وبـلاگ
منتشر میشه و بقیه با ذکر منبع.}
- ناشنیدنی:روایـات، حکایـات و مطـالب دینی
کــم گفته شده و کمتر شنیده شده...!
- طرح: شـامـل پوستـرهــای منــاسبـتی بـا
موضوعات روزهستش.
- وبگردی: معرفی وبلاگ و وب سایت های زیبا
-عرفان های نو ظهور: مطالعاتم در مورد مکاتب
نو ظهور و سردسته هاشون.
-...
یا حق/.

آخرین نظرات
نویسندگان
نشان دوستان
پیوندها

ناشنیدنی :عظمت فاطمه(س)در صحرای محشر

دوشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۲، ۰۵:۰۳ ب.ظ

.

شیعه یتیم شد چرا...
{برای دریافت سایز بزرگتر روی طرح کلیک کنید:A3}

بسم الله الرحمن الرحیم

     سلام، ایام فاطمیه رو به محضر امام زمان عج که این روزها قلب نازنینشان در فشار است و همه شما دوستان و محبین و شیعیان اهل بیت تسلیت عرض می کنم.واقعاً برای شیعیان از آن روزی که خلافت از محل خودش تغییر کرد، عید و شادی و دلخوشی بدون ناراحتی توی دل نگذشته، و اگر خنده ی روی لبمان بود در حقیقت تصنعی بود، گویا غم با پیکره مان عجین شده، و محل ثابت غم، دل شیعیان شده است، اما نوید که عاقبت شب سیاه، روز است و نوید که آن روز نزدیک است[1]. روزیکه شیعیان به صف شده اند، چه صفی، چه شوری، این صف قصاص سیلی مادرمان فاطمة الزهراستــــــــــ...

    واسه این روزا بهتر دیدم حدیثی از عظمت شخصیت حضرت فاطمهاز کتاب گرانقدر بحار بعنوان مطلب ایام فاطمیه منتشر کنم که واقعا به قول جابر بن عبدالله انصاری، دل ما شیعیان رو شاد و خرسند می کند...
 

روزی جابر بن عبدالله انصاری صحابه جلیل القدر حضرت محمدمی گوید:
به امام باقرگفتم: فدایت شوم! تقاضا می کنم حدیثی در مورد عظمت مادرت فاطمهبرایم بفرمایید که هر وقت آن را برای پیروان شما خاندان رسالت باز گفتم، شاد و خرسند شوند. امام باقرفرمودند: پدرم از رسول خدا نقل کرد که پیامبر فرمود: وقتی که روز قیامت فرا می رسد برای پیغمبران الهی منبرهایی از نور نصب می شود که در میان آنها منبر من بلندترین منبرها خواهد بود. آنگاه خداوند مهربان می فرماید: ای پیامبر برگزیده ام! سخنرانی کن! و من آن روز چنان سخنرانی می کنم که هیچ کس حتی پیامبران و سفیران الهی نیز همانند آن را نشنیده باشند.

در ادامه مطلب به خواندن ادامه دهید؛

    سپس منبرهایی برای جانشینان پیغمبران نصب می شود و در میان آنها منبر جانشین من علی، از همه منبرها بلندتر است آنگاه خداوند به او دستور می دهد سخنرانی کند و او سخنرانی می کند که هیچ کدام از جانشینان پیغمبران خدا مانند آن را نشنیده باشند. پس از آن برای فرزندان پیامبران، منبرهایی از نور نصب می شود و برای دو فرزندم و دو گل باغ زندگی من حسن و حسین منبری می گذارند و از آنان درخواست می شود سخنرانی کنند و آن دو نور دیده ام سخنرانی خواهند کرد که هیچ یک از فرزندان پیغمبران نشنیده اند.

    سپس فرشته وحی، جبرئیل امین ندا می دهد که فاطمهدختر گرامی پیامبر کجاست؟ آنگاه فاطمه پا می شود. از جانب خداوند ندا می رسد که ای اهل محشر! اکنون شکوه و بزرگواری از آن کیست؟ پیامبر و امیر المؤمنین و دو فرزند گرامی شان جواب می دهند از آن خدای بی همتا. خداوند می فرماید: ای اهل محشر! من عظمت و بزرگواری را بر پیامبر برگزیده ام محمد، و بندگان عزیزم علی، فاطمه، حسن و حسین قرار دادم. هان ای اهل محشر! سرها را به زیر آورید و چشمانتان را بر هم نهید! این فاطمه دخت پیامبر است که به سوی بهشت گام برمی دارد...


    سپس جبرئیل امین شتری از شترهای بهشت را که دو سوی آن از انواع زینتهای بهشتی آراسته و مهارش از لؤلؤ تازه و زین آن از مرجان است، می آورد، بانوی دو جهان بر آن شتر سوار می شود، آنگاه خداوند مهربان دستور می دهد یکصد هزار فرشته از سمت راست و یکصد هزار فرشته از سمت چپ فاطمهرا همراهی کنند و یکصد هزار فرشته را مأمور می کند که آن بانو را بر روی بالهای خویش گرفته و با این شکوه و جلال او را به در بهشت برسانند.

    هنگامی که به در بهشت می رسد، به پشت سر خویش نگاه می کند، از جانب خداوند ندا می رسد: ای دختر پیامبر محبوب من چرا وارد بهشت نمی شوی؟ جواب می دهد: خداوندا! دوست دارم در چنین روزی مقام و منزلت من به همگان روشن گردد. ندا می رسد: ای دختر حبیب من برگرد به سوی محشر نظاره کن! هر کس در سویدای قلب او مهر تو یکی از فرزندان معصوم تو است برگیر و او را وارد بهشت ساز.

    سپس امام باقرفرمود: هان ای (جابر)! به خدا سوگند! که مادرم فاطمه آن روز شیعیان و دوستان خود را از میان مردم جدا می کند، همانند پرنده ای که دانه های سالم را از میان دانه های فاسد بر می چیند. آنگاه پیروانش به همراه آن بانو به سوی بهشت روان می شوند. وقتی که بر در بهشت می رسند بر دلهایشان الهام می گردد بایستند و آنها می ایستند. در این وقت از سوی پروردگار ندا می رسد: ای دوستان من! چرا ایستاده اید شما که مورد شفاعت فاطمه قرار گرفته اید. پاسخ می دهند: بار پروردگارا! دوست داریم در این چنین روزی ارزش بندگی و محبت اهل بیت رسالت را ببینم و مقام ما شناخته شود.

    ندا می رسد: دوستان من به سوی صحرای محشر بنگرید! هر کس شماها را به خاطر محبتتان به فاطمه دوست می داشت و هر کس در راه محبت شما به فاطمه اطعام و احسان می کرد و آن کس که به خاطر شما به آن بانو، لباس می پوشانید و آب گوارا می داد و هر کس غیبت غیبت کننده را به خاطر داشتن محبت شما به فاطمه رد می کرد و از شما دفاع می نمود... دست همه آنان را بگیرید و به همراه خود داخل بهشت جاوید بسازید.

منبع:بحار الانوار: ج 8، ص 5

بفرمایید حدیث:

سلمان از پیامبرنقل کرده که فرمودند: رحمت خداوند، صد درجه است، یک درجه‏ ى آن، منشأ همه‏ ى الطاف الهى در دنیا شده است، خداوند در قیامت، با همه ى صد درجه رحمت خود با مردم معامله خواهد کرد.

امام صادقفرمودند: هرگز شفاعت ما به مردمی که نماز را سبک بشمارند، نخواهد رسید.

مطالب مرتبط:

روایت 75 روز برای شهادت حضرت زهرا علیها سلام صحیح تر است یا 95 روز؟
 

پ.ن: این روزها، رزوهای پر کشیدن اولین شهید ولایت است، شهیده ی که مولای خویش را تنها نگذاشت، کاش اندکی، اندکی از نور معرفت حضرت در وجودمان به وجود بیاید تا بدانیم چگونه رهبر تنهایمان را یار شویم، تا ببینیم وقتی او مظلومانه أین عمار ؟ می گوید و طلب افزایش بصیرت از ما می خواهد، چگونه نگران حفظ انقلابی است که با خون شهیدان آبیاری شده و قرار است بدست مولایمان امام زمان عج رسانیده شود.

پ.ن2: به امید خدا در آینده ی نزدیک دسته بندی جدیدی از مطالب وبلاگ با عنوان عرفان های نو ظهور  به دسته ها مطالب قبلی وبلاگ اضافه میشه که شامل مطالعات بنده در مورد مکاتب نو ظهور و سرحلقه اوناست که اینجا واسه تبادل نظر به اشتراک گذاشته خواهد شد.

  • سید امیر علی حیدری

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم  (۱۱)

واقعا مرسی.عالــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی بود.......
احسنت
 یا زهرا
لینک شدید اخوی
پاسخ:
ممنون.
یا حق/.
  • دل تنگــ امام زمان (عج)
  • سلام علیکم
    لینک شدید.
    یا علی(ع)
    لینکیده شدید !

    زنده باد بهار
    پاسخ:
    ممنون
    لطف فرمودید.
    اما بهتر است در کوران فتنه ها احنیاط کنید و مواظب باشید.
    این زنده باد بهاری که آقایان می گوید آن زنده باد بهاری که شیعه فکر می کند نیست.
    امیدوارم سلامت باشید.
    یا حق/.
    سلام سیدجان
    مختصرا خوندم، مطلب خوبی بود.
    ان شاءالله خود بی بی فاطمه زهرا(س) شفیع هممون باشه.

    ضمنا لینکتون کردم.

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    انشالله لیاقت شفاعت شدن را داشته باشیم.
    لطف کردید.
    یا حق/.
     سلام
    شهادت ام ابیها را تسلیت عرض می نماییم.
    بروز شد ! فرهنگ پرواز !
    با مطلبی با عنوان :
    خواسته ات را از خدا بخواه...عشق یک دختر و اغاز ماجرا !!!
    منتظر نظر شما......
    یاعلی(ع)
     فرهنگ پرواز 
  • دل تنگــ امام زمان (عج)
  • سلام علیکم
    --------
    دوش می آمد و رخساره ...
    نگویم بهتر است!
    -----------
    ممنون از تشریف فرمائیتون.
    صلاح دانستید لینک بفرمائید.

    پاسخ:
    سلام/
    قدم رنجه فرمودید.
    لینک شدید.
    یا علی/.
    سلام دوست من ....
    مطالبت واقعا جالبه ... بخصوص که جدیدا منابعتونو کامل تر میزارید

    پاسخ:
    سلام
    قدم رنجه فرمودید/.
    ممنون بله اینطوری خیلی بهتر میشه.
     لازم به ذکر است برای نخستین بار، روزنامه امریکایی کریستین ساینس مانیتور در سال 86 طی مقاله ای نوشته بود: «قالیباف مردی عمل‌گرا و تکنوکرات است نه فردی ایدئولوژیست.»
    در حالی امروز  (1/1/1392)حضرت امام خامنه ای صریحا از تفکرات تکنوکرات های حاکم بر دولت آقای هاشمی و سازندگی انتقاد نمودند و دلیل مشکلات اقتصادی اخیر کشور را در رویکرد و تفکرات غلط آنان معرفی کردند که محمدباقر قالیباف از کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم چندی پیش در همایشی در برج میلاد صریحا اعلام کرده بود که تکنوکرات بودن چیز بدی نیست!

    به گزارش سرویس سیاسی بی باک، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای امروز در اجتماع پرشور زائران حرم رضوی با بیان این‌که «تحریم‌ها تاثیرگذار بوده است» در عین حال خاطرنشان کردند: چند ماه پیش وقتی من به این مساله اشاره کردم، آن‌ها ( دشمنان نظام و انقلاب ) خوشحال شدند و گفتند که فلانی اعتراف کرده است که تحریم‌ها بی‌اثر نبوده است، بله تحریم‌ها اثرگذار بوده است. این هم اشکال اساسی در خود ماست که اقتصاد ما وابسته به نفت است. دولت‌ها باید این را در برنامه خود می‌گنجاندند. 17 – 18 سال پیش من به آقایانی که بر سر کار بودند، گفتم که باید کاری کنید که بتوانیم هر وقت که اراده کردیم، در چاه‌های نفت را ببندیم، اما آن آقایان که به زعم خودشان تکنوکرات هم بودند، گفتند مگر می‌شود چنین کرد.

    این اظهارات ولی امر مسلمین و گلایه های صریح وی از تفکرات تکنوکراتی در بین برخی مسئولین در حالی مطرح می شود که محمد باقر قالیباف در یکی از همایش های شهرداری تهران که اخیرا در برج میلاد برگزار شده، با تاکید همیشگی خود بر تعابیری مانند "عقلانیت" و "اعتدال"، "تکنوکرات" بودن خود را پذیرفته و اعلام کرده است: "ممکن است که بگویند قالیباف ، انسان تکنوکراتی است که باید بگوییم تکنوکرات بودن چیز بدی نیست و به معنای استفاده درست از ابزار خوب و مدرن است که برای پیاده سازی یک آرمان و یک عقل متصل به وحی الهی استفاده می شود."

    برگرفته شده از قسمت نظرات صراط seraat.blog.ir
    سلام آقا سید امیر علی حیدری!

    مطالب‌تون بسیار عالی ست.

    لینک شدید

    موفق باشید
    یا علی
    اللهم احشرنا مع الاولیائک و خلفائک
    صلی الله علی الفاطمة الزهرا، بنت رسول الله

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">