پیکایل،شکار لحظه ها

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

 

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

پیکایل،شکار لحظه ها

سلام،
پیکایل محلی است برای دیدن و شنیدن زیبایی های معنوی و مادی که کمتر به چشم آمدند و شنیده شده اند. پس با ما همراه شوید.
مطالب پیکایلی:
- نادیدنی:شامل شکار لحظه هایی که توسط
دوربین گوشیم(پیکایل)گرفته شده.{تصاویری
که توسـط گوشیم گـرفته شـده با لوگو وبـلاگ
منتشر میشه و بقیه با ذکر منبع.}
- ناشنیدنی:روایـات، حکایـات و مطـالب دینی
کــم گفته شده و کمتر شنیده شده...!
- طرح: شـامـل پوستـرهــای منــاسبـتی بـا
موضوعات روزهستش.
- وبگردی: معرفی وبلاگ و وب سایت های زیبا
-عرفان های نو ظهور: مطالعاتم در مورد مکاتب
نو ظهور و سردسته هاشون.
-...
یا حق/.

آخرین نظرات
نویسندگان
نشان دوستان
پیوندها

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

اسارت زنان در جنگ و شبهات پیرامون آن؛

دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۲۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

 

مدتی پیش با یکی از دوستای عزیز اینترنتیم در مورد شبهات و احکام به ظاهر زد و نقیض در مورد زنان پرداختیم که در ظاهر آیات و احکام ارجحیت جنس مرد به زن! احساس می شد و بعضی از اونها واقعا شبهات عجیب غریبی بودن که ذهنمون رو بدجوری مشغول کرده بود به یاری خداوند با اعتصام به ریسمان محکم الهی قرآن و تفاسیر مشهور و منابع معتبر شیعی توانستیم به بخش هایی از حکمت های اینگونه آیات دست پیدا کنیم که دور از انتظار نبود چرا که خدای مهربون و حکیم خودش وعده هدایت انسانها رو داده؛

 

البته در این بین پی بردیم که بعضی از علتهای ایجاد شبهات گاه مطلع نبود از تمام احکام، برداشت ناقص یا غلط از احکام و آیات مربوط بود که من با اجازه دوست عزیزم تا اونجایی که بتونم این مطالب رو با نظم و ترتیب موضوعی به تدریج ارسال می کنم و فکر کنم چندین پست طول بکشه که امیدوارم مفید واقع بشه.

 

شبهه و ایرادات بر دین اسلام فقط به عنوان یک سوال مطرح نمیشه، این سوال حتماً باید جوابی داشته باشه که یا ما توسطش قانع بشیم یا ردش کنم، یعنی شیعه مولا علی ابن ابی طالب علیه السلام باید محقق دینش باشه هیچ چیزی رو بدون اثبات عقل و عشق نپذیره.

 

قبل از هر چیز 2 آیه به عنوان فصل الخطاب خداوند نسبت به موضوع تساوی مرد و زن رو براتون می زارم و ثوابشون رو به شهدای عزیز و گرانقدر کشورمون اهدا می کنیم که آزادی و عزت و غرور کشورمون رو از اونها به یادگار داریم.

 

هر زن و مردی که کاری نیکو انجام دهد ، اگر ایمان آورده باشد زندگی خوش و پاکیزه ای بدو خواهیم داد و پاداشی بهتر از کردارشان عطا خواهیم کرد. نحل/92

و آیه دوست داشتنی زیر:

إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ


در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست(چه زن و چه مرد).حجرات/13

بعبارتی تقوا باعث ارجحیت است نه جنس و نژاد

از این قبیل آیات بسیارند که علت های برتریت و ارزش انسان رو بیان می کنند. اما با همه اینها پس جواب شبهات چی میشه همون آیات و احکامی که با این قبیل آیات همخوانی نداره؟!

 

شبهات یک به یک مطرح و جواب ها به اختصار با سند و مدک فقهی و علمی مطرح میشه، البته سعی در اینه که بحث ها طولانی و خارج از حوصله  نشه و تا اونجا پیش بریم که عقل به صحت اونها حکم کنه و در نتیجه قابل استفاده عموم هم باشه، البته برای دوستانی که دیر قانع می شوند باید عرض کنم که اینجا سرنخی است که می توانند با اون تحقیقاتشون رو در مورد هر شبهه ادامه بدهند...

یا حق.

 

شبهه اول/

سوره مبارکه النسا آیه شریفه ٢۴: نیز زنان شوهر دار بر شما حرام شده اند ، مگر آنها که به (در جنگ به) تصرف شما، درآمده باشند از کتاب خدا پیروی کنید و جز اینها ، زنان دیگر هر گاه در طلب آنان از مال خویش مهری بپردازید و آنها را به نکاح در آورید نه به زنا ، بر شما حلال شده اند و زنانی را که از آنها تمتع می گیرید واجب است که مهرشان را بدهید و پس از مهر معین ، در قبول هر چه هر دو بدان رضا بدهید گناهی نیست هر آینه خدا دانا و حکیم است

 

پاسخ شبهه/

با توجه به عبارت پایانی آیه که خداوند به علم و حکمت خودش اشاره کرده پس باید این آیه سرشار از حکمت هایی باشه که خدواند به ما خبر از اونها داده.

 

جواب این نوع سوالات برای من خیلی مهمه، یعنی شبهات تو ذهن ما باید حل بشند، اگه دین پاسخ تمام سوالات بشر رو داره بسم الله! من با یافتن پاسخ های محکمه پسند هر روز به درستی راهم اسلام و روشم تشیع پایبندتر می شم چیزی که در بقیه ادیان و فرق اثری نیست و پاسخ ها به این ختم می شود؟ زیاد در مورد حواشی حرف نزنیم بهتر است!!!

 

قبل از پاسخ دادن به این سوالات باید بگم که همه محقیین و دانشمندانی که در مورد ادیان الهی و فرهنگ های دنیا تحقیق کردند همگی برای ارزش والای زن در اسلام اذعان دارند، پس سوال اینجاست این موارد و سوالات چگونه پاسخ داده می شود؟

 

تو تفسیر نور اومده:

اسارت براى زنان کافر، به منزله‏ ى طلاق آنان از شوهران است. مثل ایمان آوردن زن، که اگر شوهرش به کفر ادامه دهد، ایمان آوردن او را از شوهر جدا مى‏کند.


ازدواج با زن شوهردار، از نظر اسلام حرام است، از هر مذهب و ملت که باشد. ولى چون اسارت به منزله‏ ى طلاق است، زن اسیر، پس از اسارت به مدّت یکبار قاعده شدن، و اگر باردار است تا وضع حمل باید عده نگهدارد و در مدّت عده هیچ گونه ارتباط زناشویى با او جایز نیست. این طرح زناشویى بعنوان همسر یا کنیز، از طرح بازگرداندن به کفّار یا رها کردن و بى ‏سرپرست گذاشتن، بهتر است.

 

خوب و اما حالا به نکات قابل توجهه ای اشاره میشه که وقتی شبهات مطرح میشه این جزئیات از کنارش حذف می شند:


1- اسیر شدن زنان و کودکان یک ملت در جنگ(بدون در نظر گرفتن علت ایجاد جنگ که نکته ها در این بحث وجود داره که اتفاقا به بجث کمک می کنه  و اگه مایل بودید در مورد شرایط جنگ در اسلام تحقیق کنید) ممکن نیست مگر اینکه یاوران، شوهران و مدافعان آنها کشته شده باشند، بعبارتی اونها بی سرپرست بشند! و شوهرانشون رو از دست داده باشند یعنی همون طلاق که با مردن شوهر  اتفاق می افته.

2- از طرفی خداوند در این آیه گفته شما می توانید با آنها ازدواج کنید با رعایت شرایطی، اما نگفته می توانید آنها را مجبور به ازدواج کنید، یعنی اینجا نکته ی که هسته اینه که اونها بی سرپرست گذاشته نشند،(دوباره تاکید می کنم درک کامل این نکات وقتی امکان داره که در مورد جنگ در اسلام کمی تحقیق کنیم)

 

در ادامه مطلب به خواندن ادامه دهید...

از آقای شیخ حسین سامرایی که از اتقیاء اهل منبر در عراق بودند  نقل شده است: در آن ایامی که درسامرا مشرف بودم، روز جمعه طرف عصر در  سرداب مقدس رفتم دیدم غیر از من کسی نیست و من حال و  توجهی پیدا کرده و متوسل به حضرت ولی عصر(عج) شدم در آن  حال صدایی از پشت سر شنیدم که به فارسی فرمود: 

 

"به شیعیان و دوستان ما بگویید خدا را قسم دهند به حق عمه ام زینب که فرج مرا نزدیک گرداند"

 

شیعیان و دوستان و هواداران حضرت ولی عصر(عج)  در ایام محرم،دعا برای فرج آقا به حق حضرت زینب(س)  فراموشتون نشه...

 

دیگه امام زمان(عج) چطوری باید بگن:  شیعیان التماس دعا!!!


شیفتگان حضرت مهدی/ج1/ص

منبع : حسی آشنا hesiashena.blogfa.com

زبان بدون عقل...!

شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۴۸ ب.ظ

شنیدم زبانی گفت: عقل را نیازی به وحی نیســــت!

عقل را صدا آمد: خامــــوش. تو از قِبَل خودت سخن بگو... من را نیازی به اینگونه سخن گفتن نیست.

این سخنی که گفتی، جمله ایست از زبانی که خود متصل به عقل نیست...!

مرا با وحی آشنایی دیرینه ایست و من عین وحیّانیت هستم و وحی عین من است.

 

عبدالمهدی حیــــران

مطالب مرتبط:

غذای روح... .

توهم تفکر...!

کاغذ آرامش نمی آورد...

دین در برابر عقل نیستـــ..

بگیریم یا نگیریم! قصاص کنیم یا نکنیم!

يكشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۱۷ ق.ظ

به گزارش جهان، سیدمحسن میرشمسی ار فعالان فضای مجازی در صفحه شخصی‌ خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: با جماعتی همیشه غرغرو روبرو هستیم که هر اتفاقی می‌افتد، اینها یک توهینی به نظام می‌کنند!

مثلاً:

خبر: اسیدپاشی به صورت زنان در اصفهان!

جماعت غرغرو: کار، کار خود نظام و بسیجی‌هاست.

خبر: دستور مقامات ذیربط برای شناسایی و مجازات عاملان اسیدپاشی!

جماعت غرغرو: کار، کار خودشان است. عمراً اگر عوامل را بازداشت کنند.

خبر: عوامل اسیدپاشی اصفهان بازداشت شدند!

جماعت غرغرو: بیچاره آنهایی که مجبور شدند نقش اسیدپاش را بازی کنند.

خبر: عوامل اسیدپاشی اصفهان به قصاص محکوم شدند!

جماعت غرغرو: جمهوری اسلامی بزرگترین ناقض حقوق بشر است. قصاص حکمی غیرانسانی است. کمپین "نه به قصاص" و کمپین "عفو اسیدپاش‌ها" را تشکیل می‌دهیم.

خبر: قربانیان اسیدپاشی گذشت کردند!

جماعت غرغرو: معلوم نیست چقدر قربانیان را تهدید و تطمیع کردند که اسیدپاش‌ها را عفو کنند.

یعنی با جماعتی روبرو هستیم که از زخم چهره زنان هم برای زخم‌زدن به نظام سوءاستفاده می‌کنند.

منبع:jahannews.com