پیکایل،شکار لحظه ها

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

 

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

پیکایل،شکار لحظه ها

سلام،
پیکایل محلی است برای دیدن و شنیدن زیبایی های معنوی و مادی که کمتر به چشم آمدند و شنیده شده اند. پس با ما همراه شوید.
مطالب پیکایلی:
- نادیدنی:شامل شکار لحظه هایی که توسط
دوربین گوشیم(پیکایل)گرفته شده.{تصاویری
که توسـط گوشیم گـرفته شـده با لوگو وبـلاگ
منتشر میشه و بقیه با ذکر منبع.}
- ناشنیدنی:روایـات، حکایـات و مطـالب دینی
کــم گفته شده و کمتر شنیده شده...!
- طرح: شـامـل پوستـرهــای منــاسبـتی بـا
موضوعات روزهستش.
- وبگردی: معرفی وبلاگ و وب سایت های زیبا
-عرفان های نو ظهور: مطالعاتم در مورد مکاتب
نو ظهور و سردسته هاشون.
-...
یا حق/.

آخرین نظرات
نویسندگان
نشان دوستان
پیوندها

کرسی آزاد اندیشی ؛ اگر هاشمی و مشایی تایید صلاحیت شوند!

چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۱۵ ب.ظ

.

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام خدمت همه دوستان، تو این روزها حرف های زیادی واسه گفتن دارم اما مشغله های زیادی سرم رو گرم کردن و تغییر زمان امتحانات و پروژه های درسی امانم رو بریدند اما خُب، هر از گاهی از فلک، زمان می دزدم و پیکایل رو بروز می کنم، تو این دم انتخاباتی تا جایی که تونستم تعدادی از مطالبی رو که به نظرم مهم و بصیرت افزا می رسید تو پست ثابت؛حماسه سیاسی منتشر کردم،  هدفم این بود که تا حد امکان و توانم به عنوان یک افسر جنگ نرم، اوضاع رو تحلیل کنم و آگاهی و بصیرت رو به اشتراک بزارم و مشترک نظرات شما بشم.

 

القصه؛ هدف از این کرسی آزاد اندیشی، تحلیل دو حالت متفاوت و بررسی فرصت ها و آسیب های اونه که امکان رخ دادن اونها هست؛ اولین حالت؛  تایید صلاحیت همزمان آقای هاشمی رفسنجانی و اسفندیار مشایی است! و حالت دوم عدم صلاحیت این دو نفر هستش... . البته حالت صلاحیت یک نفر از اینها هم وجود داره اما بعید تر از 2 حالت اول است، هدف اینکه اینجا به فرصت ها و آسیب های این دو حالت بپردازیم و شرایط آینده رو تحلیل کنیم و آماده هرگونه شرایطی باشیم... .

 

فقط قبل از شروع به بحث و شرکت در اون دوباره یاد آوری میشم که هدف پرداختن به فرصت ها و آسیب هاست و نظراتی که اینجا ارائه میشه باید در کمال انصاف، احترام به یکدیگر و بدون توهین به کسی باشه، بعضی از دوستان آمدند نظر گذاشتند و بدون آنکه از چارچوب و هدف موضوع اطلاع کافی پیدا کنند شروع به  اعتراض کرده اند! اعتراض در کرسی آزاد اندیشی چیزی بدیهی است من تشکر هم مکینم از اعتراضشان، اما خوب بهتر است مطلب را بفهمیم بعد اعتراض هم اگر داریم، یک اعتراض بدون عیب و نقص و محکمی داشته باشیم.

 

دقت کنید ما اینجا در مورد کسی نتیجه گیری نکرده ایم بلکه نتیجه و شرایط دو حالت مختلف را بررسی کرده و خواستیم در هر حالت آمادگی بصیرتی پیدا کنیم، یعنی سنجش جوانب کار، نگوییم بعداً اِ اِ اِ چرا اینطور شد، بفکرمان هم نمی رسید عجــــب... .!! که این چاره کار نخواهد بود، شاید هم این حالات رخ ندهد امّا با سنجیدن جوانب کار محکم کاری است که عیب نخواهد کرد... .

 

و امّا پیکایل هم متعهد میشه امانت داری رو رعایت کنه و امین شما باشه... .

 

وجیزه پیکایل در این مورد برای شروع کرسی:

در صورتی که هاشمی و مشایی رد صلاحیت یا تایید صلاحیت شوند، چندین نکته به طور مجزا قابل ذکر است: 

ابتدا رد صلاحیت هاشمی است: که با توجه به سخنان وزرا دولت و افرادی که با ایشان چه در زمان قبل از انقلاب، چه در زمان بعد از انقلاب و دولت سازندگی و چه اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند، زده می شود این امر دور از انتظار بنظر نمی رسد البته سن و سال ایشان نیز مزید بر علت شده،  اما نکته ای که قابل ذکر است، این است که با رد صلاحیت ایشان دقیقاً این فکر به ذهن خطور می کند، که بنابراین  ایشان صلاحیت ریاست بر مجمع را نیز  ندارند...!

شاید در همین حین حرف حضرت آقا بنظرتان برسد و بگویید رد صلاحیت یک نفر برای ریاست جمهوری و مجلس نشانگر این نیست که آن فرد صلاحیت خدمت در هیچ جای نظام را ندارد و آن فرد می تواند در جایی دیگر به خدمت خود ادامه دهد...

در ادامه مطلب به خواندن ادامه دهید... .

اما نکته ای که باز اینجا مطرح می شود جایگاه ریاست مجمع است که اهمیت آن کمتر از ریاست جمهوری نیست و کسی با مقام و منصب ایشان به هر دلیلی اگر نتواند تایید صلاحیت شورای نگهبان را کسب کند نه بعنوان رئیس  قوای دیگر، بلکه صلاحیت خدمت در پست های مهم و خطیری چون مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز ندارد... . و این می تواند لحظه مرگ سیاسی این سیاستمدار کار کشته باشد. هر چند احترام ایشان در بین مردم و امت حزب الله به خاطر توصیه های و نظر به احیای ایشان از طرف رهبری همچنان باقیست.

البته همه اینها در صورتی است که هدف ایشان برای شرکت در انتخابات، خدای نکرده چیزی به جز احساس مسئولیت و پیروزی نباشد..!

 

و اما رد صلاحیت آقای اسفندیار مشایی:

با توجه به سابقه ایشان و سخنان حرف و حدیث داری که از افراد موثق در مورد ایشان زده میشه و کارنامه عملی ایشون نیز موید این قضیه است باز رد صلاحیت ایشان بدور از امکان نیست... . اما لحظه ای را بنظر بیاورید که هر دو اینها رد صلاحیت شوند و بخواهند قانون گریزی! کنند و فتنه ای به پا کنند (البته این برعکس سخنانشان در لحظه نام نویسی شان خواهد بود) ببینید چه ضربه ای جبران ناپذیر خواهد بود... . مطمئناً فنته ای بزرگ تر از فتنه سال 88 خواهد بود... .

قانون گریزی جریان انحرافی از آن جهت باید مد نظر قرار بگیرد که متاسفانه آنها در بدنه دولتی هستند که منهای عملکرد های اقتصادی سال آخرشان در 8 سال عملکرد خود کارنامه درخشانی داشته و اکنون این گروه با پاک سازی دولت از افراد مخالف خود توانسته اند برای خود دایره ی امنی تشکیل دهند و در صورتیکه بخواهند قانون گریزی کنند چون دولت مجری انتخابات است، هم به چهره انتخابات ضربه خواهند زد هم توانایی مانور بالایی خواهند داشت... .

البته خدا را شکر بصیرت فرزندان روح الله و نیروی های دلسوز انقلاب این اجازه را به آنها نخواهد داد که پا را از گلیمشان درازتر کنند اما در هر صورت اگر بخواهند قانون گریزی کنند و نیت سوء داشته باشند، آشوبی به پا خواهد شد... . و باید همه جوانب را در نظر داشت.

و امّا با تایید صلاحیت هاشمی و مشایی چه اتفاقی خواهد افتاد... .؟

اگر بنا به هر مصلحتی هر دونفر از فیلتر شورای نگهبان عبور کنن! ،  به نظرتان چه اتفاقی خواهد افتاد، با در نظر گرفتن اینکه اگر رد صلاحیت می شدند، آشوب و فتنه ای بپا می کردند، آسیب کدام یک کمتر بود؟ ردصلاحیتشان یا تایید صلاحیتشان؟ اصلاً با رد صلاحیت شدن تابع قانون می ماندند؟

یا اگر تایید صلاحیت شوند واکنش مردم، کاندیداها و جریان ها چگونه خواهد بود؟ آیا به شورای نگهبان اعتراض خواهند کرد؟  البته باید در نظر داشت که  اگر کاندیداها و جریان های سیاسی مخالف و ناراضی این اقدام صبوری نکرده و به شورای نگهبان اعتراض کنند،  از منظر هاشمی و مشایی آنها قانون گریز خواهند بود، و خواستار تبعیت آنها از قانون و خواستار تبعیت نظر شورای نگهبان خواهند شد... . !

وجیزه 2 : تو جلسه بصیرت که تو مسجد محله برگزار شد، سردار  مقدم فر، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران به تحلیل اوضاع دولت های قبل و اوضاع کنونی و چگونگی تصمیم آمدن هاشمی به عرصه انتخابات سخنرانی فرمودند که مارا مصم تر کرد در پیکیری و انتقاد منصفانه مان در این کرسی.

  • سید امیر علی حیدری

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم  (۱۵)

  • و اما امروز همه چیز برعکس شد...
  • پایگاه اطلاع رسانی جماران نوشت:


    نامه نخست: خرداد سال 1367 حضرت آیت الله خامنه‌ای طی نامه‌ای رسمی، از امام درخواست می‌کند که ایشان آیت الله هاشمی رفسنجانی را به سمت فوق العاده مهم فرماندهی کل منصوب کند. امام در پاسخ به این نامه، بلافاصله آقای هاشمی را با تمام اختیارات به سمت جانشینی فرمانده کل قوا منصوب می‌کند.

    نامه دوم: اواخر همان سال، آیت الله مهدوی کنی نامه‌ای به امام می‌نویسد و از امام می‌خواهد آیت‌الله احمد جنتی را به سمت ریاست سازمان تبلیغات اسلامی منصوب کند. این بار امام خمینی، برخلاف سیاق نامه قبلی، از انتصاب آیت الله جنتی استنکاف می ورزند و آن را مشروط به مسائل دیگر می کنند.

    این مواجهه امام با دو نامه متفاوت بسیار تامل برنگیز است. امام در یک سو، یک سمت مهم را به آقای هاشمی رفسنجانی اعطا می کنند ولی در سوی دیگر، از انتصاب آقای جنتی برای یک سمت معمولی پس از پیگیری دو سه ساله طفره می روند. سطح اعتماد امام به یاران خود و توجه به آن‌ها می‌تواند ملاک رفتار ما در دورانی باشد که 25سال از رحلت ایشان می‌گذرد و همه ما مدیون تلاش‌ها و اندیشه متعالی این رهبر کبیر و اندیشمند هستیم. متن هر دو نامه به همراه شان نزول آن ها در ادامه می آید:

    نامه نخست: حکم انتصاب آقاى هاشمى رفسنجانى به سمت جانشین فرماندهى کل قوا

    زمان: 12 خرداد 1367/ 17 شوال 1408
    مکان: تهران، جماران‏
    موضوع: انتصاب جانشین فرماندهى کل قوا
    مخاطب: هاشمى رفسنجانى، اکبر
    شآن نزول: آقاى خامنه‏ اى، رئیس جمهور، طى نامه‏اى به محضر امام خمینى اعلام داشت:
    ... پیشنهاد مشخص این جانب که قبلًا نیز کتباً و شفاهاً معروض گردیده، این است که:

    1- کلیه امور مربوط به نیروهاى مسلح، ارتش، سپاه، ژاندارمرى اعم از عملیات، پشتیبانى، امور سازمانى و ادارى و غیره به شخص واحدى مفوض و محول گردد.
    2- شخص مزبور از سوى حضرت عالى موظف گردد که امور را از نزدیک و با قاطعیت تمشیت کند.
    3- دادگاه نیروهاى مسلح موظف گردد که در تعقیب قضایى متهمین و اجراى محکومیتها به طور کامل از نظر و دستور وى تبعیت کند. با توجه به همه جوانب، به نظر این جانب، تنها فرد مناسب براى تصدى این مسئولیت مهم، جناب آقاى هاشمى رفسنجانى است.

     متن حکم امام:

    بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏
    جناب حجت الاسلام آقاى حاج شیخ على اکبر هاشمى رفسنجانى- دامت افاضاته‏

    با توجه به درگیرى رویاروى امریکاى جهانخوار علیه اسلام و ایران و هماهنگى غرب و شرق و ارتجاع منطقه در مبارزه با انقلاب اسلامى و جلوگیرى از پیروزى اسلام، به پیشنهاد رئیس جمهور محترم، جناب حجت الاسلام آقاى خامنه‏اى- دامت افاضاته جنابعالى را با تمام اختیارات به جانشینى فرماندهى کل قوا منصوب مى‏نمایم ...
    روح اللَّه الموسوی الخمینى‏ ( صحیفه امام، ج‏21، ص: 57)

    ***

    نامه دوم: نامه به آقاى محمد رضا مهدوى کنى

    زمان: 30 بهمن 1367/ 12 رجب 1409
    مکان: تهران، جماران‏
    موضوع: مشکلات و آینده سازمان تبلیغات اسلامى‏
    مخاطب: مهدوى کنى، محمد رضا

     شان نزول: در پاسخ به گزارش تفصیلى آقاى مهدوى کنى به تاریخ 30/ 11/ 67 که طى آن به تاریخچه سازمان تبلیغات اسلامى، تشکیلات و تعداد پرسنل و مسائل و مشکلات مربوط به آن پرداخته شده است و از اینکه در دو- سه سال اخیر، حمایت مورد نیاز به عمل نیامده، گلایه شده است و به پیوست نامه مذکور، پیشنهاداتى در رابطه با سرپرستى سازمان و کمک به رفع نیازهاى مالى آن شده است.

    متن نامه:

    بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

    جناب حجت الاسلام و المسلمین آقاى مهدوى کنى- دامت افاضاته‏
    با سلام و دعا براى وجود جنابعالى. آنچه مرقوم داشته‏اید:

    1- از طرف این جانب مانعى نیست که طى حکمى جناب حجت الاسلام آقاى جنتى را مسئول سازمان تبلیغات اسلامى بنمایم، مشروط بر اینکه مسأله را پیش آقایان اعضاى محترم سازمان تبلیغات طرح کنید که خداى ناکرده آقایان نگران نشوند.
    2- در مورد صرف سهم مبارک امام- علیه السلام- آنچه نزد خود شما مى‏آید، جنابعالى مختارید هر گونه صلاح مى‏دانید عمل کنید. و نیز اجازه مى‏دهم تا آن کسانى که از من در سهم اجازه دارند به همان میزان اجازه‏شان در صورت تمایل از طریق جنابعالى صرف در تبلیغات اسلامى نمایند....
    روح اللَّه الموسوی الخمینى‏ (صحیفه امام، ج‏21، ص: 271)
    پاسخ:
    سلام سرباز ولایت


    قبول هاشمی به سمت فرماندهی کل قوا و قبول نکردن آیت الله جنتی مد ظله العالی  به ریاست سازمان تبلیغات چیزی را به جهت قبول یا رد کردن این دو نفر از اساس نشان نمی دهد.

    دقت کنیم، خوب بود شما تحلیلی بکنید و برداشتتان را بنویسید، آقای هاشمی ما گفتیم از  ستون های نظام بوده و اگر برگردد باز هم هست. قضیه حر است که در کربلا قبل از  توبه نصوح منهای میلیون بود اما بعد از پیوستن به لشکر امام باضافه ی میلیون شد این بر عکسشم هم ممکن است.

    توجه باید کرد به اینکه در زمان انتساب آقای رفسنجانی به ریاست کل قوا، اصلا این سمت در اختیار کسی نبود ، اصلا تازه می خواست تشکیل شود و کافی بود شخصی از نظر امام ره احراز صلاحیت می شد، در ضمن آن آقای هاشمی کجا و این هاشمی کجا؟!؟!

    و اما برای سازمان تبلیغات همانطور که از متن نامه ها معلوم است، ریاست و هئیت مدیره ای بود و امام ره موافق انتساب ایشان نیز بوده اند اما این را مشروط به توجیه آقایان سازمان تبلیغات کردند و خواستار طی روال و قوانین و رعایت آیین نامه های داخلی سازمان تبلیغات شده اند.

    نکته دیگری که هست، معرفی آنها از سوی حضرت آقا و آیت الله کنی مد ظلله عالی است. حضرت آقا از طرف یک رئیس جمهور خواستار این نصب شده اند باضافه آنکه ایشان برای امام ره وجهه دیگری داشتند.

    اما آیت الله مهدوی کنی حفظه الله شاید آن زمان در جایگاهی بوده اند که شاید فقط به عنوان پیشنهاد می توانستند خدمت امام  قضیه نصب را بفرمایند و این شاید آن زمان از وظایف شخص دیگری حساب می شده است.

    نکته دیگری که هست، این است که باید کلام حضرت آقا را شاهد مثال بکشیم، عدم احراز کسی برای منصبی موید این نیست که ایشان برای کارهای دیگر صلاحیت ندارند، اصلا قضیه این دو نصب که شما گفته اید نشانگر صلاحیت و یا عدم صلاحیت نیست. شاید امام برای آقای جنتی منصبی بالاتر و قوتی تر بنا به قوت ها و توانایی های ایشان در نظر گرفته بودند.

    و اما نکته بعدی آن است که الان را نگاه کنید و ببینید کدام یارها، طلحه و زبیر نشده اند و تا آخر سلمان وار و عمارگونه پای عهدشان مانده اند.

    موفق باشید.
    یا حق/.


    سلام...
    ممنون به خاطر وقتى که واسه جوابم گذاشتین...
    در ادامه بحث باید بگم که همراه بودن ایشون با اقا فقط به خاطر پستشون نیست...
    حتما شما هم مثل بقیه اطلاع دارین که ایشون واسه شرکت در انتخابات اول رفتن و از رهبرى کسب اجازه کردن...
    در مورد هدف از شرکتشون در انتخابات بله احتمالا تحلیل اول من هم اشتباه باشه...
    اما تحلیل دوم رو چه طور...
    ایشان مى خواهند که با اومدن و تایید شدن محبوبیت قبلیشون رو دوباره به دست بیارن...
    و جدا بودن خودشون رو از اهل فتنه نشون بدن...
    اون نامه رو هم بنده هم محکوم میکنم هر چند از سر ناراحتى بوده باشع ولى کارشون اشتباه بوده...
    اما فقط به خاطر این کار؟؟؟
    در مورد جنگ با اسراییل:ایشان یک سیاست مدار کار کشته هستن...
    ایشان گفتن که ما جنگ نداریم نه دشمنى...
    که این جمله رو باید با توجه به مصلحت بررسى کرد...
    گاهى مصلحت چیز دیگرى رو برخلاف عقیده مى طلبه...
    حتما شما هم میدونین که در شرایط کنونى نجوا هایی از جنگ با اسراییل به گوش میرسه...
    هر چقدر توان نظامى ایران بالا رفته باشه اگر این جنگ رخ بده اثرات بدى رو برجا میزاره...
    هر چند که مردم ما با عقیدشون در مقابل ظلم مى ایستن...
    اما باز هم چند سالى پیشرفت رو به تاخیر میندازه...
    مخصوصا اینکه نقاط حساس ما افزایش پیدا کرده...
    مطمعنا اگه جنگى پیش بیاد اولین جایی که اسراییل میزنه بوشهره...
    خوب اثرات اونو چه طور جبران کنیم؟؟؟
    درسته اگه اونا به نیروگاه اتمى ما حمله کنن پاسخ متقابل هم از ما میگیرن اما بعید نیست که امریکا به خاطر سیاست هاى خودشون اونا رو پیش مرگ کنن...
    خوب مصلحت چیه؟؟؟
    اینکه از جنگى که واسه هر دو طرف گرون تموم میشه دورى کنی...
    فعلا دورى کنیم...
    فعلا...
    پاسخ:
    سلام مومن
    من هم تشکر می کنم از شما

    یه خبری بعد از ثبت نام آقای هاشمی روی بعضی خبرگزاری و روزنامه ها تو خروجی شون گذاشتن که سریع از بیت حضرت آقا تکذیب شد.

    " خبر این بود که آقای رفسنجانی با حضرت آیت الله خامنه ای دیدار کردند و بعد از دیدار متقاعد به شرکت در انتخابات شدند... ."

     می خواستن اینطور به ذهن ها القاع کنند که حضرت آقا یا موافقت کردند با این امر،  یا نه اصلا حضرت آقا به ایشان تکلیف کردند، تا اینطور وانمود شود که نظر آقا به هاشمی است... .


                                    " 31 اردیبهشت در یاداشت روز روزنامه کیهان با عنوان: شکایت آیت الله! اومده:

                                   شرایط سنی من به گونه‌ای است که توان لازم برای مسئولیت سنگین ریاست
                                    جمهوری و اداره امور اجرایی کشور را ندارم و معتقدم رئیس جمهور شدنم خلاف
                                    شرع و به زیان نظام خواهد بود».


    فرزند متهم ایشان رو ببینید در این بحبوحه ای قضایی که دارد چگونه دارد برای پدر لابی میکند... . این نتیجه حس دایره امنی است که حاج آقا برایش درست کرده... .



    فرزند متهم ایشان رو ببینید در این بحبوحه ای قضایی که دارد چگونه دارد برای پدر لابی میکند... . این نتیجه حس دایره امنی است که حاج آقا برایش درست کرده... .


    سردار مقدم فر، معاونت اجتماعی سپاه پاسداران در مورد دیدار آقای هاشمی فرمودند:
    {نقل به مضمون}: "بله آقای هاشمی با رهبری دیدار کردند، اما در این دیدار که قبلاً انجام گرفته بود، آقای هاشمی گفتند{نقل به مضمون}: من با این سن برای خود حرام می دانم در انتخابات شرکت کنم و این خیانت به کشور است. بعد سردار اضافه می کند که چه شد آقای هاشمی!!! پس چرا آمدید؟!

    تحلیل بنده از نظر خود آقای هاشمی و اطرافیانشان که خود را متقاعد به آمدن به عرصه انتخابات کردن و امیدواری بالایی هم دارند این است که: فکر می کنند سال ها قبل که مردم بین آقایان احمدی نژاد و رفسنجانی، احمدی نژاد را انتخاب کردند، با این وضع اقتصادی سال های آخر احمدی نژاد که پیش آمده  و مهمتر از آن تغییر رویه احمدی نژاد، حالا ملت از انتخاب 8 سال گذشته نادم شده و متوجه اشتباه خود شده اند!!!

    در ضمن کسب محبوبیت مجدد،  لازم به شرکت در انتخابات و حضور در بین کاندیدا ها ندارد، دوباره از رهبری پیروی کنند و خار در چشم دشمنان نظام شوند و حواشی خود را تطهیر کنند و  مطیع فرامین خداوند متعال و اوامر ولی فقیه بشوند خداوند خودش محبتشان را دوباره در دل مردم جای می دهد.

    حضور ایشان اگر باعث مرگ سیاسی این سیاستمدار شد چه؟! مردم می بینند این آقا توان کار اجرایی را ندارد و  هنگام ثبت نام برای پایین آمدن از چند پله، دو نفر کمکشان می کند{ دختر ایشان جدیداً گفتند: بین اعضای خانواده تقسیم کار شده و عملاً بعد از پیروزی! همه کارها را ما انجام خواهیم داد....} ما دلمان برای آقای هاشمی می سوزند.. . ایشان یک از ستون های نظام بود و ما مایل به حفظ ایشان هستیم نمی خواهیم برادران انقلابمان در آغوش دشمن بیفتند، در آخر عمر راه کج برند، وظیفه انقلابی و برادرانه ماست تا به حفظ ایشان بپردازیم همان کاری که رهبر عظیم الشأن با صعه صدر در حال انجام آن هستند، امّا اختیار دست خود ایشان است... .

    خوب ما در نظر داریم که ایشان حتماً متاسف اعمال گذشته خود هستند، و انشالله، توبه کرده اند اما از سران فتنه باید زبانی هم که شده برائت بجویند، تا آبی بر روی آتش رسانه های خارجی باشد و دلسردشان کند، ایشان متاسفانه دلگرمی اپوزیسون و رسانه های خارجی هستند. عرصه انتخابات ریاست جمهوری، عرصه خدمت به مردم است نه کسب محبوبیت و برائت از سران فتنه... .

    بله آن نامه خطای بزرگ این سیاست مدار کار کشته بود، اما بعید است از چنین سیاست مداری با آن سابقه!
    می گویند اشتباه انسان بزرگ هم، بزرگ است. فرمودید از سر ناراحتی!؟ ناراحتی از دست که؟! از دست رهبر باید ناراحت می بودند یا از دست سران فتنه؟! باید نامه بدون سلام را به سران فتنه می فرستادند نه خدمت رهبری. متن نامه را یکبار دیگر مرور کنید، سراسر طعنه و تهدید است... .

    در مورد اسرائیل هم نص صریح سخنان امام خمینی ره اینست که ما با اسرائیل هم سر جنگ داریم هم دشمنی چه در ظاهر چه در باطن و به این مفتخریم و قایم هم نمی کنیم، این سیاست ایران برای جذب مظلومان جهان و طرفداران حق و آزادی است... .

    جنگ با اسرائیل به توجه به سخنان امام ره و حضرت آقا صد در صد موجب حذف این غده چرکین خواهد شد هر وقت که اتفاق بیفتد... . مصلحت ایران حذف اسرائیل است... . مگر نمی بینید این همه دشمنی و تحریم از طرف این کشور منحوس است که دامن ما را گرفته کشتار ها و ترور ها دانشمندان و فرزندان این مملکت به دست چه کسی در حال اجراست... . چرا باید در اسرائیل هر روز نقشه بکشند و سخن از کشتار و ترور فرزندان روح الله چه در فلسطین و لبنان و سوریه و چه در ایران بزنند و هر روز شیعیان علی ابن ابی طالب علیه السلام را با حمایت خود در سراتاسر دنیا قتل عام کنند اما ما بگوییم دشمنی نداریم ما دوستیم!!!

    مصلحتی که می گوییــد باید مطابق عقیده انجام شود نه بر خلاف آن... .حال شاید نمود آن متفاوت باشد. سیاست در قبال اسرائیل مشخص است اصلا اسرائیل را ما به کشور بودن قبول نداریم، آنها در حد و اندازه تهدید کردن فرزندان روح الله نیستند... . ما هر لحظه آماده پاک کردن این لکه ننگ از پیشانی آزادی و دموکراسی هستیم... . امام ره فرمودند هر مشکلی که ما داریم از اسرائیل است پس برای رفع آن باید چه کرد؟ روشن است؟ هر مسلمان یک سطل آب بریزد این نجاست از دامن زمین پاک خواهد شد... .

    حرف هایت در قبال اسرائیل و کنار آمدن با آنها برای پیشرفت کردن ایران اشتباه است... . این پسرفت است، آنها خوش ندارند ما پیشرفت کنیم چرا می گویید جنگ و درگیری پیشرفت ایران را چند سالی عقب می اندازد... . پیشرفت را چگونه معنی کرده اید... . حذف اسرائیل نزدیک شدن ما به اهدافمان است، این پشرفت نیست؟!

    اسرائیل فرصت زدن بوشهر را نخواهد کرد مطمئن باشید...

    طولانی شد باید می بخشید...
    یا حق/.


    سلام...
    پستتون به طور کلى از پایه ایراد داره...
    اول اینکه شما نباید هاشمى رو با مشایی تو یه جناه قرار بدین...
    دوم اینکهبرداشتتون از هدف هاشمى واسه اومدن به انتخابات کاملا غلط بود...
    بعد از همین قضیه 88 هاشمى تو خیلى از جاها دوشادوش اقا و کنار ایشون بود...
    در اجلاس سران دست راست اقا وایساده بود...هدف اقاى هاشمى از شرکت در انتخابات چیز دیگس...
    ایشون مى خان پاسخ اون حرف هایی رو که اقاى احمدى نژاد زده بودن رو از طریق این تریبون که کل کشور میبینن بدن...
    ضمنا ایشون مى خان با تایید شدن نشون بدن که در واقعه 88نقشى نداشتن...
    و اینها فقط تهمت هست...
    جرم اقاى هاشمى چى بوده؟؟
    داشتن فرزند نا خلف جرمه؟؟؟
    خوب پسر اقاى محسن رضایی هم عضو منافقینه...
    نوه امام هم تو فتنه دست داشت...
    پسر نوح هم بد بود...
    حالا یعنى خود اونا هم بد میشن؟؟؟
    همسرشون جبهه مخالف دارن چه ربطى به خودشون داره...
    شما ایراد خود فرد  رو بگین...
    پاسخ:
    سلام بنده خوب خدا

    ای کاش ایمیل یا آدرس وبتان را می گذاشتید تا در صورت عدم بازگشت جوابیه برایتان ارسال میشد تا آنرا از نظرتان می گذراندید.

    دوست عزیز ما هاشمی و مشایی را در یک جناه نگذاشتیم حتی مقایسه هم نکردیم فقط در یک مطلب در مورد هر دوتایشان نوشتیم.

    دوماً هر کسی برای نظراتش دلایلی دارد و باید نظر دیگری را با دلیل رد کرد؟! شما فرمودید برداشت ما غلط است ولی نفرمودید چرا؟!

    گمان می کنم موضوع مطلب را نگرفتید، کاش قسمت نظرات دوستان رو هم می خوندید تا بهتر و کاملا با نظرات بنده در مورد هاشمی آشنا می شدید.

    همراهی ایشان با حضرت آقا بدیهی است، مگر میشود همراهی نکنند، ایشان رئیس مجمع تشخیص مصلحت هستند، مطمئناً دست راست آفا حساب می شوند ولی اما و اگر هایی وجود دارد... .

    برای پاسخ به احمدی نژاد شرکت در انتخابات لازم نیست جوری دیگری هم می شود پاسخ داد، ایشون تریبون رو دارند و مردم کل اوضاع سیاسی جامع را رصد می کنند و سخنان همه را می شنوند، اگر علت فقط پاسخ به احمدی نژاد است، عرصه انتخابات به هرج و مرج کشیده می شود... . با این اوصاف تحلیل شما در مورد آقای هاشمی نادرست تر است و چهره بدتری از ایشان را دارید بنمایش می گذارید.

    اگر دفاع از کسی را بخوبی انجام ندهیم و دفاعمان بد باشد، با همان دفاع بد، حمله جانانه  به او کرده ایم!!!

    ما یکسری سران فتنه داریم، که مشخص هستند چه کسانی هستند، این چیز معلومی است، مطمئناً  ملت ایران ایشون را از سران فتنه نمی دانند. اما اینکه فرمودید ایشان در فتنه 88 نقشی نداشتند نه انیگونه نیست باید بگویم اشتباه است.

    جرم آقای هاشمی نامه بدون سلام و خطبه ای است که برای آخرین بار در نماز جمعه سال 88 خواندند و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند و گفتند نظام باید تریبون در اختیار سران فتنه بگذارد. یعین می توان گفتن ایشان عملکرد خوبی نداشتند و ناخواسته! یا شاید هم با خواست پازل دشمن را تکمیل کردند جرم بعدی شان حمایت بدون چون چرا از فرزندان و جرم های آنان است، نظراتشان را در این مورد مطالعه بفرمایید.

    مطلب اخیر ایشان در مورد اسرائیل را چه می گویید، فرمودند ما با اسرائیل سر جنگ نداریم، این بر خلاف سخنان معمار کبیر انقلاب است که نظر صریحشان حذف این غده چرکین از روی زمین بود.

    ما با دشمنان خدا روی زمین سر سازش نداریم، آینده از آن صالحان است، رفتن اسرائیل بنا بر آیات و روایت قطعی است، اما گاه با ندانم کاری های خواص این واقعه عظیم به عقب می افتد. حضور حضرت به عقب می افتد

    خط دهی فرزند و همسر از شوهره؟ اعلام برائت چاره  یکاره... . نگاه کنید به عمارها، آیت الله خزعلی حفظه الله چکار کردند... . رفتار و و اکنش خود امام خمینی ره در مورد نوه ا شان در هنگام حیاتشان چه بود... . اینها را مردم اطلاع دارند... .

    با این حال لطافت نظام و قصد حضرت آقا برای حفظ این مهره ارزشمند که ثمره این انقلاب است بخاطر پیشینه درخشان ایشان است. ما با یک اشتباه کسی را ضد انقلاب یا تخریب نمی کنیم... . انصاف نصف دین است...

    در ضمن نظر شما بیشتر شبیه به محافظه کاری بود.. . امیدوارم نظراتتان را صریح تر بفرمایید.

    موفق باشید
    یا حق/.
    سلام
    این روزها تحلیل های متفاوتی با ورود هاشمی و مشایی در رابطه با آرایش های سیاسی منتشر می شود. بعضی ها هاشمی را منجی وضعیت بازار می دانند و بعضی جلیلی را مبتکر شرایط سخت. اما در هر صورت تا وضعیت  کاندیداتوری هاشمی و مشایی مشخص نشود در رابطه با فضای انتخابات نمی توان تصمیم جدی گرفت.
    سه گزینه رو در اینجا بررسی کرده بودم.

    راه و افکارآقای هاشمی ومشایی  برای همه ی ما روشنه پس این افراد لیاقت پست ریاست جمهوری رو ندارن  

    سلام
    من که دوست دارم هاشمی تایید صلاحیت بشه تا ملت نشان بدهند که وی را نمی خواهند !!! چطوری ؟ با رای ندادند به ایشان !

    شاید از خواب زمستانی خویش بیدار شوند !
    پاسخ:
    سلام علیرضا عزیز
    مطمئناً سیاست مدار کار کشته ای مثل آقای هاشمی هم متوجه این موضوع هستند... .
    اما اگر قصد آمدنشان و هدف از شرکت در انتخابات چیزی به جز پیروزی باشد چه؟!

    أین عمار... .

    باید فرصت ها و آسیب ها رو شناسایی کرد و تمام جوانب کار رو سنجید

    ممنون از حضورتان
    یا حق/.

    سلام
    اول بسم الله
    اینکه زمانی که پدران ما نبودند آیت الله هاشمی داشت برای انقلاب شکنجه میشد ...

    دوم اینکه شاید هم آیت الله هاشمی صلاحیت نداشته باشند ولی این طرز فکر شما غیر منطقیه

    و اما آقای مشایی که باید به خرافات بپردازه تا رای بیاره چون در دولت دکتر محمود به همه ثابت شد که همه تدابیر برای آقای مشایی است و طرز فکر ایشون هیچ کاری از پیش نخواهد برد ...

    خدا قوت
    یاعلی ...

    پاسخ:
    سلام بنده خوب خدا
    قدم رنجه فرمودید.
    مطلب کرسی آزاد اندیشی بدور از هر گونه ایده پردازی به وقایع جاری پرداخته و از مستنداتی که هم کنون از زبان بزرگان و خواص جامعه زده می شه استفاد شده.
    بفرمایید کجای حرف بنده غیر منطقیه
    -------------------------------------------
    اینکه فرمودید پدران ما نبودند اما آیت الله هاشمی در حال شکنجه و تلاش برای پیروزی انقلاب بودند، هیچ کس منکر این قضیه نیست ما از ارادتمندان هر انسان نیکی بودیم اما میزان را حال فعلی افراد می دانیم.

    نظرات در مورد این حرف چیست که من بگویم سه خلیفه اول برای پیروزی اسلام تلاش و کوشش ها کرده اند؟!
    این حرف آیا دروغ است؟!
    یا بگویم زبیری که در مقابل حضرت علی علیه السلام ایستاد و تیغ از نیام کشید و سهم از انقلاب اسلام خواست، روزگاری در جلوی درب خانه مادرمان فاطمة الزهرا مدافع حریم ولایت شد... . از کجا تا به کجا... . بصیرت لازم است... أین عمار...

    اما در مورد آقا هاشمی؛

    حضرت آقا فرمودند هیچکس برای من آقای هاشمی نمی شود، و در خطبه های نماز جمعه خطاب به حوانان از اهمیت و ارزش آقای هاشمی حرف زدند اینجا ما به ایشان توهینی نکرده ایم فقط وضعیت جاری را تحلیل کردیم البته شما نیز دقت کنید آقای رفسنجانی، همان رفسنجانی اوایل انقلاب نیست، البته ما هیچ موقع جلوتر از رهبری نمی ایستیم و سعی مان پیروی سلمان وار از ایشان است، حضرت آقا تلاششان همیشه در حفظ مهره های ارزشمند بخصوص آقای هاشمی برای این نظام بوده... . اما فرزندان جناب هاشمی و اطرافیانشان ، ایشان را مستمسک اهدافشان قرار می دهند... .
    یا حق/.
    سلام همسنگر

    مقاله خوبی بود

    ولی دوست داشتم که مستقیم اشخاص رو بیان کردید

    در کل خیلی ممنون از دعوتتون و حمایتتون

    یا علی
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    بله چون بدون هیچ گونه توهین و افترایی قلم زدیم و همه حرف ها با مدرک و استناد به افراد مورد اطمینان بوده
    موفق باشید
    یا حق/.
    سلام
    امیدوارم به دعای خیر اولیای خدا ، آنچه که خیر است برای میهن عزیزمان رقم بخورد.
    خدا کند همه داوطلبان و حامیانشان پایبند به اخلاق و  قانون باشند.

    رهبری عزیز دیروز فرمودند:

    ""همه تابع قانون باشند، همه تسلیم قانون باشند. گاهى ممکن است یک قانون، صددرصد درست هم نباشد، اما از بى‌قانونى بهتر است. گاهى ممکن است در یک بخشى، یک خطائى هم از مجرى قانون سر بزند که من و شما بفهمیم او در اجراى قانون این خطا را کرده است؛ اما اگر نتوانیم آن را از طریق قانونى اصلاح کنیم، تحمل آن بهتر است از این‌که باز بى‌قانونى کنیم؛ از راه بى‌قانونى بخواهیم آنچه را که به نظر ما خطا است، درست کنیم. قانون، معیار بسیار خوبى است؛ وسیله‌اى است براى آسایش کشور، آرامش کشور، حفظ وحدت ملى، ادامه‌ى راه عمومى.""
    پاسخ:
    سلام بنده خوب خدا
    به امید خدا حماسه ای بزرگ در راه است
    رهبر عزیز تمام راه های را بخوبی نشان داده اند و برای بیراهه رفتن دلیلی نداریم
    امیدوارم کاندیداهای محترم مطیع قانون باشند.

     اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

    اصلا نمیخام بگم کی بهتره یا خدایی نا کرده خوب نیست
    هاشمی نقاط قوتش بیشتر از مشاییه
    اگه مشایی بیاد دل مخالفان خارج نظام رو شاد میکنه چون مخالف ولایته
    یه حرفم از هوا نیووردم از فعالیت هاش معلومه
    هاشمی هم با این عربا خوبه و میتونه این تحریما رو از دوش ایران بردار
    خدا کنه که این انرژی هسته ای دوباره معلقش نکنه
    پاسخ:
    سلام

    ما در رد و تایید کسی نیستیم ما نقد می کنیم و هدف اینکه نتایج دو اتفاق رد و تایید صلاحیت هاشمی و مشایی رو بررسی کنیم:

    البته در میان نقد کردن، هر کس برداشت هایی از خوب یا بد بودن فرد که امری کاملاً نسبی است خواهد داشت.

    آقای هاشمی نقات قوتش بیشتر بود، اما حالا اینطوری نیست دیپلماسی ایشان قوی تر از دولت احمدی نژاد نخواهد بود، فعالیت دستگاه دیپلماسی در این 8 سال رو نگاه کنید، بیشتر و بزرگترین اتفاقات و فعالیت ها الان افتاده و برداشتن تحریم به ازای سرخم کردن و کوتاه آمدن از اصول را نمی خواهیم.
    اعراب و دولتهای عربی که با ایران و اصل اسلام مشکل دارند وزنه ای در معادلات سیاسی ندارند، که بخواهند در رد تحریم ها کاری بکنند، البته مصر مستثنا است والته روابط با با مصر بگونه ای هستکه نخواهیم هاشمی پادر میانی کند، البته اگر خواستار این پادر میانی باشیم بدون رئیس جمهور شدن ایشون هم ممکن هست اینکار انجام بگیره... .

    و سه نقطه ادامه دارد ...
  • پاتوق عمارها - ثامن گرافیک
  • سلام
     بحث بدی نبود . خوب بود .
    مشایی که هیچ .... ارزش نداره
    اما هاشمی ..
    نمیشه اینجوری نگاه کرد ... کسی که میخواد رییس جمهور بشه باید مدیر جوان با تدبیر با برش فعال شجاع و نترس با ایمان و... باشه
    اما کسی که رئیس مصلحت میشه مولفه هاش چیز دیگه ایه
    لذا نمیشه گفت کسی که مناسب ریاست جمهوری نیست مناسب تشخص مصلحت هم نیست
    .....
    اینجوری بنظرم درستتره
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از نظراتون، ولی ای کاش به مولفه های ریس مجمع هم اشاره می کردین:

    بنظرم هرچند ویژگی های ریس جمهور و ریس مجمع تشخیص مصلحت در چندین مولفه متفاوت باشه اما اکثر موارد لازم برای احراز صلاحیت در هر دو یکی است. بنا به گفته خودتون که  ویژگی های مدیر جوان با تدبیر با برش فعال شجاع و نترس و با ایمان رو برای رئیس جمهور بر شمردید بجز اولی برای رئیس مجمع تشخیص مصاحت نظام هم صدق می کنن

     اما در مورد جوان اگر به معنی شباب و روحیه جوانی و قدرت ریسکی که یک جوان دارد اتلاق شود باید هر دو این ویژگی را داشته باشند اما اگر منظور محدوده یک سن خاصی مثل 30 تا 40 است برای هیچ یک، فردی جوان مناسب نیست چون همچنین کسی قطعا از فعالیت های و تجارب  کافی برای مدیرت اجرایی کشور برخوردار نخواهد بود و همیشه نیاز به مشاوران قدرتمندی که به او خط دهند خواهد داشت. در حالیکه او خود باید ابتداً مدیر و مدبر باشد.

    پیغمبر فرمودند مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه

    پاسخ:
    کوتاه و مفید
    عالی بود
    سلام

    استدلالتون جالب بود...خوشمان امد...

    راستی با اعمال لیله الرغایب بروزم...حتما بیاین
    پاسخ:
    سلام
    منتظر تحلیل ها و نظرات و پیش بینی های بر مبنای بصیرت از حوادث آینده، از طرف دوستان نیز هستیم
    سلام
    دوستان من یک نکته رو بیان میکنم و دیگه سرتون رو درد نمیارم.
    ببینید دوستان، آقای هاشمی شخصی بوده که در انقلاب زحمات زیادی کشیده، کمک کرده و ... خب این درست اما ایشون در سال 88 نشون دادند که راه رو گم کرده اند و با بی احترامی هاشون نظرات رو نصبت به خودشون برگردوندند.
    از طرفی به قول امام جمعه شهرمون میگفت در هر جامعه فقط یک ولی فقیه نیاز هست، شخصی که میاد با غرور خودش رو رجل خطاب میکنه و سنگر در مقابل ولایت گرفته و جبهه ای برای براندازی اون باید اینطوری دونست که اصلا مورد تایید نیست.
    از طرفی باید بصیرت داشت که این آقا احتمال داره در نزدیک انتخابات بهانه گیری کنه که این انتخابات فلان، آزاد نیست و از این حرف ها وگرنه چطور شد که خانومش چند وقت پیش میگفت نمیاد، حالا اومده؟

    اما آقای مشایی،
    ببینید اینکه در مورد ایشون چیزی بگم زیاد اطلاع ندارم اما به همین اکتفا میکنم که در سالی که شهادت حضرت زهرا س در ابتدای اون قرار داره رو میاد میگه زنده باد بهار
    این کلمه نشون دهنده ایران پرستی ایشون رو می رسونه، از طرفی طبق برخی خرافه ها که حرف هایی در مورد ایشون می زنن خیلی نمیشه بهشون اعتماد کرد.
    از نگاه دیگه میشه گفت که شخصیتی که تنها منافع خودش و اطرافیانش رو مد نظر داره نباید پای کار بیاد.

    نکته آخر:
    اینکه چه کسی روی کار بیاد خیلی مهم نیست، نه که نیست، هست اما باید دید آیا این آقایان تا حالا گرسنی کشیده اند که درد ملت رو بدونن؟ آیا سختی کشیده ان؟ مثلا آقای مشایی اصلا تورم بهش اثر داره؟ یا آقای هاشمی؟
    پس ببینید سعی کنید به افرادی رای بدید که بیشتر سختی های این جامعه رو درک کرده اند، چرا که اون کسی که با درد مردم آشناست بهتر میتونه مردم رو حس کنه و به مشکلاتشون برسه
    و این رو هم اضافه کنم که: من بار ها گفتم، شخصی رو انتخاب کنید که همه جوانب رو می سنجه نه تنها یک جنبه و نه تنها یک سو از اجتماع یا سیاست رو.
    ما شخصی رو میخوایم که هم حماسه سیاسی کنه و هم اقتصادی
    از اون طرف هم به فکر جوونهامون باشه و تابع حرف های ولایت فقیه.

    شرمنده سرتون رو درد آوردم
    کوتاه گفتم که خسته نشید
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام بنده خوب خدا
    ممنون از نظراتت، همون حرکات احتمالی هاشمی و مشایی در صورت رد صلاحیت یا تاییدشون! هست که مارو اینجا دوره هم جمع کرده
    باید تمام جوانب رو در نظر گرفت، اگر قصد آشوب و فتنه رو داشته باشند، که ظواهر امر اینرو نشون میده، در صورت رد صلاحیت کار غیر معقولی خواهند کرد
    احتمال داره به پست ها و افراد دیگه ای چنگ اندازی کنند و با نشتن بر مستند حق به جانب شروع به تخریب شخصیت ها و تهمت به افراد معتمد مردم بزنند... .

    اما تایید صلاحیتشون هم وضعیت بهتری نخواهد داشت و باز اگر هدف، جز رسیدن به ریاست جمهوی باشه، باز نقشه دومی را برای ایجاد آشوب اجرا خواهند کرد...

    بنظرم من هردوی اینها در یک گروه و قطب هستند و می خواهند با قطب سازی بگند اینطوری نیست و ما رو در روی همیم؟! که اینطور بنظر نمی رسه... .

    القصه؛ باید دکتر جلیلی خودمان را در یابیم که اوضاع نوید پیروزی مردی مومن، مدیر و مدیر را می دهد... .
    سلام بر سید
    بحث خوبی هست. منم میخواستم از این دست موضوعات رو مطرح بکنم اما به دلایلی منصرف شدم :)
    اول اگر تایید نشن؛ مسلماً با این سابقه ای که خانواده ی آقای هاشمی داره در صدد راه اندازی فتنه ی جدید خواهند بود و حتماً دست به فشارهای اجتماعی و اعمال فشار علیه حکومت میزنن.
    مشایی هم که یعنی احمدی نژاد!! خودشون گفتن و این یعنی اگر آقای بهاری تایید نشه باز هم باید منتظر قانون گریزی و دلایل و سفسطه بازی های این آقایون باشیم و حتماً دست به یه حرکتی خواهند زد.
    در صورت تایید نشن این آقایون من احتمال میدم دست به تحرکاتی علیه امنیت کشور بزنن. اصلاً بعید نیست!
    اما در صورت تایید شدنشون نظر شخصی من اینه:
    مشایی که دنباله روی احمدی نژاد هست اما به شکل خطرناک تر! یعنی با ورود به مسائل ناسیونالیستی و استفاده ی تبلیغاتی از مفاهیم مذهبی مثل ظهور باعث انحراف ذهنی خیلی از افراد خواهند شد. در وضعیت فرهنگی هم صد در صد تاثیر منفی خواهند گذاشت. وضع اقتصادی کشور هم که نیازی به تعریف نداره!!
    اما هاشمی؛ به سمت سازش و زانو زدن در برابر غرب خواهد رفت و سعی میکن تصمیمات رهبری مبتنی بر مقاومت در برابر استکبار رو در برابر خواست مردمی قرار بده. البته اون ها فکر میکنن خواست مردمی سازش هست که سخت در اشتباه هستند.
    سر کار اومدن مافیاهای قدرت و ثروت هم که نمونه ی دیگه ای خواهد بود از وضعیت ریاست جمهوری آقای هاشمی، مثل دوران خودش و دست یابی فرزندانش به منابع نامشروع مالی و اقتصادی.
    و در آخر:
    رای ما همچنان متمایل به سمت دکتر سعید جلیلی هست.
    پاسخ:
    همین میزان مقبولیت کم هاشمی هستش که آدم رو مطمئن به وجود اهداف پشت پرده می کنه چرا که حتماً با هدفی به غیر از ریس جمهور شدن آمده باشند، باید مواظب حربه ها بود... .

    در طوفان فتنه ها ضربه فقط به مردم و افراد بی بصیرت می خوره، باید بصیرتمون رو افزایش بدیم... .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">