پیکایل،شکار لحظه ها

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

 

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

پیکایل،شکار لحظه ها

سلام،
پیکایل محلی است برای دیدن و شنیدن زیبایی های معنوی و مادی که کمتر به چشم آمدند و شنیده شده اند. پس با ما همراه شوید.
مطالب پیکایلی:
- نادیدنی:شامل شکار لحظه هایی که توسط
دوربین گوشیم(پیکایل)گرفته شده.{تصاویری
که توسـط گوشیم گـرفته شـده با لوگو وبـلاگ
منتشر میشه و بقیه با ذکر منبع.}
- ناشنیدنی:روایـات، حکایـات و مطـالب دینی
کــم گفته شده و کمتر شنیده شده...!
- طرح: شـامـل پوستـرهــای منــاسبـتی بـا
موضوعات روزهستش.
- وبگردی: معرفی وبلاگ و وب سایت های زیبا
-عرفان های نو ظهور: مطالعاتم در مورد مکاتب
نو ظهور و سردسته هاشون.
-...
یا حق/.

آخرین نظرات
نویسندگان
نشان دوستان
پیوندها

ناشنیدنی: اولین کسی که با خلیفه اول بیعت کرد؟

چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۲، ۰۲:۱۱ ب.ظ

.

بسم الله الرخمن الرحیم

سلام، این روزها یاد کلامی از علامه امینی(ره) می افتم که در روز عاشورا برای سلامتی امام زمان عج صدقه کنار می گذاشتند و می فرمودند این روزها قلب حضرت در فشار است، مطمئناً این روزها نیز قلب مولایمان در فشار است. در چند روز مانده به شهادت حضرت فاطمهتصمیم گرفتم مطالبی درباره وقایع اتفاق افتاده بین وفات پیامبر تا شهادت ام ابیها رو به عنوان مطالب ایام فاطمه منتشر کنم، امیدوارم مقبول خداوند و امام زمان عج قرار بگیرد.

 اولین کسی که با خلیفه اول بیعت کرد، که بود؟

أبان بن أبی عیّاش از سلیم بن قیس نقل می کند که گفت: از سلمان شنیدم که می گفت: وقتی که رسول خدااز دینا رفت و مردم آنچه می خواستند انجام دادند و با ابوبکر و عمر و ابو عبیدة جراح پیش انصار رفته و با دلایل علیرا با آنان مخاصمه کرده و آن ها را مغلوب ساختند و گفتند: ای قریش بر أمر خلافت از شما مستحق تردند زیرا رسول خدااز قریش است و مهاجرین از شما بهترند چرا که خداوند در کتابش آنان را نام برده و به آنان فضیلت داده و رسول خدادر مورد آنان فرموده: «ائمه از قریش هستند

سلمان گفت: من نزد علیرفتم و در حال که او مشغول غسل رسول خدابود؛ رسول خدا به علیوصیت کرده بود که کسی غیر از او آن حضرت را غسل ندهد و علیپرسیده بود چه کسی مرا در این کا یاری می کند؟ پیامبر فرموده بود: جبرئیل بنابراین علیغسل هیچ عضوی را اراده نمی کرد مگر آنکه برایش می گرداندند. هنگامی که علیغسل و حنوط و تکفین پیامبر را به پایان برد من و ابوذر و مقداد و حضرن زهراو امام حسن و امام حسینرا به کنار بدن مطهر رسول خدا وارد کرد و انگاه خودش جلو ایستاد و ما در پشت سر او صف کشیدیم و بر پیامبرنماز خواندیم در این حال عایشه در اتاق بود ولی چیزی نمی دانست و خداوند بینایی او را گرفته بود.

سپس علیده تن از مهاجرین و ده تن از انصار را وارد کرد، آنها همینطور وارد می شندند و دعا می کردند و خارج می شندند تا اینکه از مهاجر و انصار کسی باقی نماند مگر اینکه به این صورت بر پیامبرنماز خواندیم. سلمان فارسی می گوید: هنگامی که علیو رسول خدارا غسل می داد از کاری که مردم کرده بودند به او خبر دادم و گفتم: هم اکنون ابوبکر بر منبر رسول خدانشسته و مردم راضی نمی شوند که با یک دست با او بیعت کنند و برای همین همه آنان با هر دوست چپ و راستشان با او بیعت می کنند.

در ادامه مطلب به خواندن ادامه دهید {اینجا}

علیفرمود «ای سلمان، ایا اوّلین کسی را که بر منبر رسول خدابا او بیعت کرد شناختی؟» عرض کردم: نه، ولی او را در ظلّه بنی ساعده وقتی که انصار مغلوب شدند دیدم و اولین کسی که با ابوبکر بیعت کرد مغیره بن شعبه بود و بعد او بشیر بن سعید و بعد ابو عبیدً بن جرّاح و بعد عمر بن خطاب و بعد سالم مولی أبی خزیفه و معاذ بن جبل. علیفرمودند: در مورد این ها از تو سول نکردم، می دانی هنگامی که ابوبکر از منبر بالا می رفت اولین کسی که بیعت کرد چه کسی بود؟

عرض کردم : نه ولی پیرمردی را دیدم که از شدت پیری بر عصایش تکیه کرده بود و بر پیشانی اش اثر سجده ای بود که به شدت پینه بسته بود. او اولین نفری بود که از منبر بالا رفت و در حالی که گریه می کرد گفت: شکر خدایی را که مرا زنده نگهداشت تا تو را در این مقام ببینم. دستت را باز کن. ابوبکر دستش را باز کرد و او با ابوبکر دست بیعت داد سپس گفت :امروز روزی مانند روز آدم است{!}، آنگاه از منبر پایین آمده و از مسجد خارج شد.

علیفرمودند: ای سلمان آیا فهمیدی او که بود؟ عرض کردم نه، ولی از سخنان او نارحت شدم، گویی رحلت رسول خدارا به تمسخر گرفته بود. علیفرمود: او ابلیس بود، همانا رسول خدا به من خبر داده که ابلیس و روسای اصحابش هنگام منصوب شدن من به دست رسول خدا و به امر خدا در روز غدیر حاضر و شاهد بوده اند و دیدند که رسول خدابه مردم فرمودند: من نسبت به آنان از خودشان صاحب اختیارترم و به آنان فرمود که حاضران {این موضوع را} به غائبان برسانند . در این هنگام شیاطین و روسای اصحاب ابلیس رو به ابلیس کرده و گفتند: همانا این امت، امتی بخشیده شده و محافظت شده هستند و نه تو و نه ما راهی بر آنان نداریم، چرا که پناهگاه و امام آنان بعد از پیامبرشان به آنان معرفی شده و ابلیس دلتنگ و محزون رفت... .

منبع: کتاب اسرار خاندان رسول ص  73

پ.ن: من از آنچه نمی دانید بیم ندارم، بلکه از آن می ترسم که به آنچه می دانید چگونه عمل کنید. حضرت محمد

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم  (۵)

پی نوشتت خیلی سنگین بود!
خدا به فریاد همه ی ما برسه.
  • میلاد گودرزی
  • «ماه» این بار نه پشت ابر ، که پشت «در» قرار گرفت...

    http://mahdiyar85.blog.ir/post/40

    -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.--.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.--.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

    بروزم...

     

  • دل تنگــ امام زمان (عج)
  • محمد معین صادقی راد
  • بسم الله

    سلام بابا کشتیمون با این وبلاگت ! من دنبال مطالب نادیدنی تون می گشتم . خب یه لینکی، دسته بندی، چیزی ؟
    موفق باشید . لینک شدید ...  

    پاسخ:
    سلام بنده خوب خدا... .
    سمت راست هست که؟!
    تو قسمت طبقه بندی ها دسته نادیدنی
    تیم لینکش
    http://picil.blog.ir/category/%D9%86%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C/
    ممنون شمام موفق باشید
    ی حق/.
    امیدوارم به مدارج عالی  برسی 
     شکر خدا سایت پرمحتوا وبا ارزشی داری

    پاسخ:
    سلام بنده خوب خدا
    ممنون از دعای خوبتان
    لطف دارین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">