پیکایل،شکار لحظه ها

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

 

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

پیکایل،شکار لحظه ها

سلام،
پیکایل محلی است برای دیدن و شنیدن زیبایی های معنوی و مادی که کمتر به چشم آمدند و شنیده شده اند. پس با ما همراه شوید.
مطالب پیکایلی:
- نادیدنی:شامل شکار لحظه هایی که توسط
دوربین گوشیم(پیکایل)گرفته شده.{تصاویری
که توسـط گوشیم گـرفته شـده با لوگو وبـلاگ
منتشر میشه و بقیه با ذکر منبع.}
- ناشنیدنی:روایـات، حکایـات و مطـالب دینی
کــم گفته شده و کمتر شنیده شده...!
- طرح: شـامـل پوستـرهــای منــاسبـتی بـا
موضوعات روزهستش.
- وبگردی: معرفی وبلاگ و وب سایت های زیبا
-عرفان های نو ظهور: مطالعاتم در مورد مکاتب
نو ظهور و سردسته هاشون.
-...
یا حق/.

آخرین نظرات
نویسندگان
نشان دوستان
پیوندها

ناشنیدنی: خداوند حجاب را از جنس محبت آفرید.

شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۵۴ ق.ظ

.

حجاب

بسم الله الرحمن الرحیم

حدود 20 سالی بیشتر نداشت .شاید اگر بگویم دستمال سر از نوع میکروسکوپی ها سرش می کرد، بیشتر به واقعیت شبیه است تا بگویم روسری می پوشید! از آن دخترهایی بود که بقول بعضی می گویند: اخرشه! قبل ازماه رمضان بود. وقتی برای مشاوره به اتاق من آمد با روزهای قبل خیلی فرق می کرد مقنعه سر کرد هرچند هنوز موهایش بیرون بود اما آن تیپ کجا ،مقنعه امروزش کجا!؟

 

 داشتم از تعجب شاخ در می آوردم !  بدون مقدمه وب دون اینکه من سوالی کنم شروع کرد:  ((حاج آقا امروز اتفاقی خیلی عجیبی برام پیش اومده!))  هنوز از تعجب پوشش جدیدیش بیرون نیامده بودم که من را متعجب تر کرد. گفتم:  ((مگه چی شده؟!))  درحالی که با انرژی زیادمی خواست حرف بزند گفت:‌  ((حاج اقا! امروز وقتی سوار اتوبوس واحد شدم همین که خواستم برم و روی صندلی بنشینم یک دختر حدود 24 ساله ،محجبه، بامانتویی بسیار شیک، چادری اتو کشیده و بسیار مرتب با یک حجاب کامل و بسیار تمیز و شیک ،نگاهی به من کرد وبا لبخند محبت آمیزیش رو به من گفت:  ((خانم خوب بیا کنار من بنشین. )) 

 

با اینکه از تیپ مذهبی اش خوشم نمی آمد بدون هیچ حرفی رفتم کنارش بنشینم. هنوز درست و حسابی ننشسته بودم که مرا در لبخند محبت آمیزش غرق کرد و گفت :  ((من دانشجوی دانشگاه اصفهان هستم شما چیکار می کنی؟ ...))  با او گرم صحبت شدم بعد از مقداری صحبت آنچنان با من با محبت برخورد کرد که انگار سالها بود که او را می شناختم! و سالها بود که دوستش داشتم!

در ادامه مطلب به خواندن ادامه دهید... .

وسط صحبتهایش دیگر حرفهایش را نمی شنیدم فقط با اشتیاق نگاهش می کردم و پیش خودم می گفتم : ((خوشا به حال او! چقدر آرامشی دارد وقتی کنارش هستم و احساس خوبی دارم اگر مذهبی بودن این است کاش من هم مثل او مذهبی و محجبه بودم!))  آنچنان با اشتیاق و حسرت از آن دختر چادری سخن می گفت که تصور می کردم آرزویی غیر از اینکه مثل او چادری شو ندارد! 

 

حرف حاج آقا  به خواننده :  شاید تا آخر عمر دیگر هیچ وقت او را نبیند اما امر به معروف رفتاری این خانم مومنه اثرش را آنچنان برروان این دختر گذاشته بود که وقتی حرف می زد اشک در چشمانش جمع بود اشک از اینکه چرا من اینگونه هستم و نتوانسته ام مثل او با حجاب ، جذاب و مهربان باشم.  راستی شما چطوری امر به معروف و نهی از منکر می کنید ؟!

 

منبع:  برگرفته از وبسایت خاطرات باور نکردنی یک حاج آقا

بفرمایید حدیث:

امام رضا علیه السلام می فرمایند : مهر  و  رأفت خدا به زنان بیشتر از مردان است. حال اگر مردی موجب خوشحالی همسرش گردد ، خداوند او را در روز قیامت شادمان گرداند.  کافی،جلد 6

وجیزه: حجاب و چادر واژه های زیبایی هستند که کوله باری از مهر و رأفت و اساس و بنیان جامعه را همراه با منطق و استدلال، حکمت خداوند را با خود دارند و مردان با ایمان تاریخ که حماسه ها آفریدند در سایه چادر پرورش یافته اند؛ تبریک می گم انتخاب حجاب برتر  توسط خانوم فانوس مدیریت وبلاگ فانوس روشن رو، و امیدوارم همیشه در راه حفظ ارزش ها و انتقال اونها ثابت قدم باشند،

هر موقع حرف چادر رو میزنم بیاد روایتی می افتم که از امام زمان عج  پرسیدند که آقا: آیا خاکی هست که از خاک کربلا در نزد شما با ارزش تر باشد، امام فرمودند: بله؛ و آن خاک چادر مادرمان فاطمه الزهراست... .

وجیزه ثابت پای مطالب مذهبی: اگه وبلاگ یا وب سایتی در موضوعات دینی و حتی دست نوشته های روزانه دارید، خواهش میکنم شما هم مطالب تاثیر گذار و زیبای مذهبی رو با ذکر منبع ، حتماً تو وبلاگتون به صورت زمانبدی انشار بدید، هدف و قصد من از اینکار اینکه تعداد تکرار و حجم این مطالب رو تو اینترنت افزایش بدم و در نتیجه درصد دیده شدن این مطالب و قرار گرفتن تو نتایج جستجوها رو بیشتر کنم و حتماً با این کار هممون تو کار خیر بزرگی سهیم میشم.

  • سید امیر علی حیدری

زنان محجبه

حکمت حجاب

حجاب و چادر

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم  (۱۱)

  • محمد حسین خانی کوثرخیزی
  • دقیقا
    یعنی از جنس خودش
    خدا ما رو به راه راست هدایت کنه و ثابت قدم نگه داره
  • خانم چادری
  • سلام

    بسیار عالی
    ممنون از درج مطلب
    با اجازه تان با ذکر منبع در وبم قرار میدهم.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    لطف می کنید
    یا حق/.
  • سید میلاد موسوی
  • به یزدان که گر ما خرد داشتیم / کجا این سر انجام بد داشتیم{؟}
    درود فراوان؛
    امیدوارم حالتان خوب و زندگی به کامتان باشد؛
    با نوشته هایی با سرنوشتار:
    - روستای خفر - سمیرم (1) تا (5)
    - معیارهای همسر شایسته
    - تقویت عزت نفس
    نو شدیم؛ به ما سر بزنید...
  • شهید گمنام
  • سلام، میلاد باسعادت سیدالشهدا ع مبارک باد.
    بروز شده ایم با طرح میلاد آب ...

    منتظر دیدگاه های ارزنده تان هستیم.
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام بنده خوب خدا
    میلاد با سعادت امام حسین علیه السلام رو تبریک می گم
    یا حق/.
    توطئه علیه وبلاگ حضرت مادر(س)

    تمام هستی ام از آن زهرا(س)ست-yacin.blog.ir
  • سید امیر حسین حجازی
  • با سلام و تبریک عیاد شعبانیه با یک نوا و یک پست بروز شدم

    سلام سید
    خداوند خانوم محجبه ای به شما عنایت کند :))
    پاسخ:
    سلام معین جان
    ممنون از دعاءت، اما اول بزرگترا بعد ما D-:
    ولی  کارایه مهمتر از اون دارم
    شما دعا بفرمایید
  • سید میلاد موسوی
  • با ترانه ای(=شعر) از استاد کارو به روز شدیم...
  • شهید گمنام
  • با عرض سلام و آرزوی ایام خوش
    نظر سید در انتخابات چیست؟ چه کسی باید انتخاب شود؟ آیا شرایط اصلح را میدانید؟
    هر انچه میخواهید در گریزنوشتی کوتاه بخوانید
    سید و دیدگاه وی در انتخابات ریاست جمهوری
    منتظر نگاه گرمتان هستیم.
    یاعلی
  • سید میلاد موسوی
  • خسته نباشید.
    پاسخ:
    ممنون آ سید
    شما خسته نباشید

    سلام بزرگوار
    خاطره ی بسیار زیبایی بود.
    و بسیار ممنونم از تبریکتون...
    راستش این تبریکها بهم دل گرمی میده...
    چون طعنه های زیادی از اطرافیانم بخاطر چادری شدنم(و یا حتی قبلا بخاطر محجبه بودنم) میشنوم که قلبمو میشکنن...
    و گاهی میترسم نکنه باعث بشن ایمانمو از دست بدم..
    برام خیلی دعاکنید...
    امیدوارم لیاقت اینو داشته باشم که تا آخر عمر،حجابم رو کامل حفظ کنم وروسفید از دنیا برم و پیش مادرم زهرا(س) شرمنده نشم...

    پاسخ:
    برای شما چادر و برای ما در دانشگاه و در بعضی جاها طعنه زده می شود
    به نکته خوبی در مطلب "چگونه چادری شدید" اشاره کرده بودید که اینها امتحانات خداست که واقعاً ببینه چقدر به حرفامون پایبندیم و چقدر جدی هستیم

    گاهاً حتی اشتباهات سیاسی افراد را افراد بی خبر و نااگاه از مسائل به دین و افراد مذهبی ربط می دهند، کلا رفتار ما باید طوری باشه که تفکر نسبت به دین درست بشه و معلوم بشه که  تفکر های غلط و القا شده توسط نادانان و شبکه های ماهواره ای نسبت به دین و سیاست و افراد مذهبی غلطه

    اما آنچه همه ما رو دلگرم می کنه اون احساسی هست که درون دلمان با خدا نجوا می کنیم و او را با تمام وجو حس میکنیم

    سعی ام این بوده که درک و علم خودم رو نسبت به مسائل بالا ببرم و حکمت کارهایی که انجام می دم رو بدونم اینطوری کارهام ماندگارتر و موثرتر میشند هم تو مسائل عبادی و هم تو مسائل اجتماعی


    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">