پیکایل،شکار لحظه ها

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

 

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

پیکایل،شکار لحظه ها

سلام،
پیکایل محلی است برای دیدن و شنیدن زیبایی های معنوی و مادی که کمتر به چشم آمدند و شنیده شده اند. پس با ما همراه شوید.
مطالب پیکایلی:
- نادیدنی:شامل شکار لحظه هایی که توسط
دوربین گوشیم(پیکایل)گرفته شده.{تصاویری
که توسـط گوشیم گـرفته شـده با لوگو وبـلاگ
منتشر میشه و بقیه با ذکر منبع.}
- ناشنیدنی:روایـات، حکایـات و مطـالب دینی
کــم گفته شده و کمتر شنیده شده...!
- طرح: شـامـل پوستـرهــای منــاسبـتی بـا
موضوعات روزهستش.
- وبگردی: معرفی وبلاگ و وب سایت های زیبا
-عرفان های نو ظهور: مطالعاتم در مورد مکاتب
نو ظهور و سردسته هاشون.
-...
یا حق/.

آخرین نظرات
نویسندگان
نشان دوستان
پیوندها

.

 کتاب بابای پول دار بابای بی پول و  خلاصه آن

بسم الله الرحمـــن الرحــــیم

کتاب بابای پولدار بابای بی‌پول (به انگلیسی: Rich Dad Poor Dad) نوشته رابرت کیوساکی است که در لیست ۱۰ کتاب پرفروش دنیا در سال ۲۰۰۱ میلادی قرار گرفت.

 

نام این کتاب به جهت استفاده رابرت از 2 روش فکری پدرش که فردی تحصیل کرده با شرایطی مالی متوسط به بالا بود(پدر فقیر) و پدر مایک که دوست صمیمی دوران کودکی او بود، بدون تحصیلات عالیه اما دارای کسب و کاری موفق(پدر پولدارش)، نشأت گرفته است.

 

پدر پول دار رابرت فردی تلاش گر و مدیری با تفکرات متفاوت بود که تمامی آموزش های لازم را به رابرت و مایک داد تا در آینده برای خود مردانی موفقی باشند و صاحب کسب و کارهای کلانی باشند.

 

پدر پولدار رابرت معتقد بود راه و روش های پول دار شدن و تفکراتی که باعث شود شما کارهایی موثری انجام دهید تا به ثروت برسید در هیچ یک از مدارس گفته نمیشود و حتی در رشته های حسابداری و اقتصاد نیز موضوعات دست و پا شکسته ارائه می شود که با آن نمی توان شرایط حقیقی بازار کسب و کار را درک کرد.

 

یکی از مهمترین مسائلی که رابرت کیوساکی در این کتاب مداوم به آن اشاره می کند، خروج از مسابقه جاه طلبی است که برای حرکت به سمت پول دار شدن از این مسابقه باید پیروز بیرون آمد و دچار جاه طلبی و مصرف گرایی نشد.

 

مثل اینکه شما به کسی می گویید اگر چند میلیارد پول داشتید چه می کردید؟ و او بدون مکث شروع به خرج کردن آن پول و خرید لوازم، اتومبیل و خانه رویایی خود کند. این یعنی همان جاه طلبی!؟

 

پولی که هنوز در دست آن شخص نیست به سرعت خرج شد!!! و چیزی از آن نماند پس او دوباره به خانه اول خود برگشت و شخصی فقیر شد.

کلیک کنید و در ادامه مطلب به خواندن ادامه دهید... .

از مسائل دیگری که رابرت بدان اشاره می کند، کار نکردن برای پول است، او می گوید هر اسکناس پولی که در جبیتان دارید به عنوان کارمندان شما به حساب می آیند که وظیفه دارند برای شما در همه ساعات شبانه روز کار کنند. البته این به معنی فقط سرمایه گذاری نیست و بیشتر به مدیریت و استفاده از منابع مالی اشاره دارد. کار نکردن برای پول است باعث خواهد شد شما آرمش تان را از دست ندهید و برده پول نشوید اینگونه لذت پولی که در می آورید را بیشتر حس خواهید کرد.

 

پدر بی پول رابرت دائماً به او می گفت خوب درس بخوان تا کار معتبر و خوبی در شرکت معروفی بدست آوری تا از پس حساب ها، مالیات و مخارجت بیایی  اما پدر پولدار رابرت به او می گفت سعی کن شرکتی تاسیس کنی و افراد باهوش و باسوادی را در اختیار خود بگیری تا برایت کار کنند!

 

 

رابرت می گوید: فرزند دو پدر قوی بودن این امکان را برای من فراهم آورد تا با مقایسه آرای آنها با یکدیگر تاثیر تفکراتشان را بر زندگیشان بررسی کنم، در این جریان فهمیدم که انسانها زندگیشان را براساس افکارشان تنظیم می کنند. پدر بی پولم دائماً می گفت: من هیچ وقت پولدار نمی‌شوم و این پیشگویی واقعیت یافت، ولی پدر پولدارم معتقد بود که آدم پولداریست، حتی یک بار پس از ورشکستگیی که افسراده اش کرده بود، باز ادعا کرد آدم ثروتمندی است و می گفت بین فقیر بودن و ورشکسته بودن یک اختلاف بزرگ است و آن این که ورشکستگی موقتی، ولی فقر دائمی است.

 

 

او لازمه پولدار شدن، کسب پول و حفظ و مدیریت سرمایه را به 4 مهارت بستگی می داند:

 

1-سواد مالی یا حسابداری: که آن را امر حیاتی میداند. سواد مالی که رابرت به آن اشاره می کند به معنای توانایی خواندن صورت حساب ها و اظهارنامه های مالی است که به ما توان می دهد نقاط ضعف و قوت هر کسب و کاری را تشخصی دهیم.

 

2- سرمایه گذاری: که آن را علم پول می نامندو آن را شامل استراتژی ها و دستورالعمل های خاصی می داند که موجب خلاقیت در کار و استفاده از فرصت ها می شود.

 

3-شناخت بازار: که از آن به عنوان علم عرضه و تقاضا یاد می کند و شامل آگاهی از اصول فنی حاکم بر بازار و درستی سرمایه گذاری در شرایط و مواقع صحیح در بازار می شود

 

4-قانون: اطلاع از قوانین حاکم بر بازار و دانش های کافی از مزیت های بنگاه ها و سازمان ها را شامل می شود.

 

در نهایت رابرت راه هایی را به شما پیشنهاد می کند که در آن لحظه به لحظه در حال افزودن دانش و اطلاعات خود هستید، دانشی که در هیچ جا بصورت مجتمع به شما ارائه نمی شود و شما هر کجا که توانستید باید به یادگیری آنها بپردازید. شرکت در همایش های مدیریتی و حسابداری و اطلاع از تجارب موفق دیگران نمونه های از این آموزش هاست.

 

نکته جالبی که در صفحات آخر کتاب رابرت به آن اشاره می کند راه حلی است که برای حل مشکلات مالی خود عنوان می کند. این موضوع را رابرت با گفتن یک مثال و خاطره ای از پدرس عنوان می کند.

 

رابرت می گوید من از پدرم یاد گرفتم هر موقعی در تجارت و سرمایه گذاری به مشکلی بر خوردم و بن بستی سر راهم سبز شد، دست به کار خیر می زنم و انفاق می کنم و سریع آن مشکل من حل مشود و این برای او تبدیل به یک اصل ثابت شده بود و رابرت نیز این راه حل احساس خرسندی می کند و درستی کارکرد آن را معجزه آسا می داند.

 

مثال زیبای رابرت برای این موضوع این است که فردی را در نظر بگیرید که با یک بغل هیزم جلو شومینه  ای خاموش نشسته و دائماً از شومینه درخواست می کند به او حرارت و گرما دهد اما غافل از اینکه او باید اندکی از هیزم ها را در شومینه بگذارد تا گرمایی بیشتری دریافت کند.

 

نهایتا به این اصل مهم اشاره می کند که هرکس کار خیری بکند نتیجه اش را حتماً خواهد دید.

 

احادیثی در مورد انفاق در راه خدا و حکمت های آن:


پیامبر مکرم اسلام می فرماید:هیچ مالى هرگز بر اثر صدقه دادن کم نشد. پس عطا کنید و نترسید».

مولای موتقیان علی علیه السلام می فرمایند: شما از چیزى که بخشیده اید سود بیشترى میبرید تا کسى که آن را به دست آورده است».

همچنین در نهج البلاغه، نامه 31 به فرزند گرامی خو امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند: در حقیقت بهره تو از دنیایت همان است که با آن آخرتت را بسازى. پس در راه حق خرج کن و خزانه دار دیگران مباش»

احادیث برگفته از tahoor.com


 

 کتاب بابای پول دار بابای بی پول و  خلاصه آن

قیمت صرفاً جهت اطلاع: چند ماه پیش که این کتاب رو برای هدیه تولد دوستم خریدم چاپ آخرش تقریباً 8 هزار تومان بود. لینک دانلود خلاصه این کتاب در 22 صفحه توسط نشر فردا منتشر شده است.

برای دانلود خلاصه اینجا کلیک کنید.

 

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم  (۱)

با سلام
سومین پوستر از سری پوستر های "بیضاء" با محوریت شهید محمودرضا بیضایی طراحی و آماده دریافت می باشد.
وبلاگ
ــــقَــــلَــــمـــــــــــــــــــ
دات بلاگ دات آی آر

galam.blog.ir
پاسخ:
سلام
مطلب زیبایی بود
واقعاً این اتفاقات و حرف ها منو تو فکر فرو می بره که ما چطوری می تونیم از گوشه ای از این کار بزرگ رو بگیریم و بعد افسوس می خورم...
نسأل الله منازل الشهدا
خدا قوت/.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">