پیکایل،شکار لحظه ها

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

 

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

پیکایل،شکار لحظه ها

سلام،
پیکایل محلی است برای دیدن و شنیدن زیبایی های معنوی و مادی که کمتر به چشم آمدند و شنیده شده اند. پس با ما همراه شوید.
مطالب پیکایلی:
- نادیدنی:شامل شکار لحظه هایی که توسط
دوربین گوشیم(پیکایل)گرفته شده.{تصاویری
که توسـط گوشیم گـرفته شـده با لوگو وبـلاگ
منتشر میشه و بقیه با ذکر منبع.}
- ناشنیدنی:روایـات، حکایـات و مطـالب دینی
کــم گفته شده و کمتر شنیده شده...!
- طرح: شـامـل پوستـرهــای منــاسبـتی بـا
موضوعات روزهستش.
- وبگردی: معرفی وبلاگ و وب سایت های زیبا
-عرفان های نو ظهور: مطالعاتم در مورد مکاتب
نو ظهور و سردسته هاشون.
-...
یا حق/.

آخرین نظرات
نویسندگان
نشان دوستان
پیوندها

ناشنیدنی (35): پیامبری که به غلامی فروخته شد...!

شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۳۵ ب.ظ

.

بِسْم الِله الْرَّحْمنِ الْرَّحیم

روزی حضرت خضراز بازار بنی اسرائیل می گذشت ناگاه چشم فقیری به سیمای نورانی حضرت افتاد و گفت: به من صدقه بده خداوند به تو برکت دهد! حضرت خضرگفت: من به خدا ایمان دارم ولی چیزی ندارم که به تو دهم.

فقیر گفت: بوجه الله لما تصدقت علی؛تو را به وجه (عظمت) خدا سوگند می دهم! به من کمک کن!

من در سیمای شما خیر و نیکی می بینم تو آدم خیّری هستی امیدوارم مضایقه نکنی. حضرت خضر فرمودند: تو مرا به امر عظیم قسم دادی و کمک خواستی ولی من چیزی ندارم که به تو احسان کنم مگر اینکه مرا به عنوان غلام بفروشی...! فقیر گفت: این کار نشدنی است چگونه تو را به نام غلام بفروشم؟
 

حضرت خضر تو مرا به وجه خدا قسم دادی و کمک خواستی من نمی توانم ناامیدت کنم مرا به بازار ببر و بفروش و احتیاجت را برطرف کن! فقیر حضرت خضر را به بازار آورد و به چهارصد درهم فروخت. حضرت خضر مدتی در نزد خریدار ماند، اما خریدار به او کارواگذار نمی کرد. حضرت خضربه خریدار خود فرمودند: تو مرا برای خدمت خریدی، چرا به من کار واگذار نمی کنی؟

در ادامه مطلب به خواندن ادامه دهید؛

خریدار گفت: من مایل نیستم که تو را به زحمت اندازم، تو پیرمرد سالخورده هستی. حضرت خضر من به هر کاری توانا هستم و زحمتی بر من نیست. خریدار گفت: حال که چنین است این سنگها را از اینجا ببر! با اینکه برای جابجا کردن سنگها شش نفر در یک روز لازم بود، ولی سنگها را در یک ساعت به مکان معین جابجا کرد. خریدار خوشحال شد و تشویقش نمود و گفت: آفرین بر تو! کاری کردی که از عهده یک نفر بیرون بودکه چنین کاری را انجام دهد.
 

روزگار سپری شد تا روزی برای خریدار سفری پیش آمد خواست به مسافرت برود، به حضرت خضرگفت: من تو را درستکار میدانم می خواهم به مسافرت بروم، تو جانشین من باش، با خانواده ام به نیکی رفتار کن تا من از سفر برگردم و چون پیرمرد هستی لازم نیست کار کنی، کار برایت زحمت است. خضر: نه هرگز زحمتی برایم نیست. خریدار گفت:  حال که چنین است مقداری خشت بزن تا برگردم. خریدار به سفر رفت،حضرت خضربه تنهایی خشت درست کرد و ساختمان زیبایی بنا نمود. خریدار که از سفر برگشت، دید که حضرت خضرخشت را زده و ساختمانی را هم با آن خشت ساخته است.
 

بسیار تعجب کرد و گفت: تو را به عظمت خدا سوگند می دهم که بگویی تو کیستی و چه کاره ای؟ حضرت خضر فرمودند: چون مرا به عظمت خدا سوگند دادی و همین مطلب مرا به زحمت انداخت و به عنوان غلام فروخته شدم. اکنون مجبورم که داستانم را به شما بگویم: فقیر نیازمندی از من صدقه خواست و من چیزی از مال دنیا نداشتم که به او کمک کنم. مرا به وجه خدا قسم داد، لذا خود را به عنوان غلام در اختیار او گذاشتم تا مرا به شما فروخت. اکنون به شما می گویم هرگاه سائلی از کسی چیزی بخواهد و به وجه خدا قسم دهد در صورتی که می تواند به او کمک کند، سائل را رد کند روز قیامت در حالی محشور خواهد شد که در صورت او پوست، گوشت و خون نیست.

 

تنها استخوانهای صورتش میمانند که وقت حرکت صدا می کنند.خریدار چون حضرت خضررا شناخت گفت: مرا ببخش که تو را نشناختم. و به زحمت انداختم. حضرت حضرت خضر فرمودند: طوری نیست. چون تو مرا نگهداشتی و درباره ام نیکی نمودی. خریدار گفت: پدر و مادرم فدایت باد! خود و تمام هستی ام در اختیار شماست. حضرت خضرفرمودند: دوست دارم مرا آزاد کنی تا خدا را عبادت کنم. خریدار نیز پیامبر خدا را آزاد کرد و حضرت حضرت خضرفرمود: « خداوند را سپاسگزارم که پس از بردگی مرا آزاد نمود. »

منبع:
بحار: ج 13 ، ص 321 .

پانوشت: خضر علیه السلام یا تالیا کسی که جای قدم هایش سبز (خضر) می شد، کسی که در حلقه یاران و در رکاب مولایمان حضرت مهدی (عج) است.

آیت الله بهجت (ره) می فرمودند: « هر کس باید به فکر خود باشد و راهی برای ارتباط با حضرت حجت (عج) پیدا کند، خواه ظهور و فرج آن حضرت دور باشد، یا نزدیک! امام (عج) در هر کجا باشد، ان جا خضراء است. قلب مومن جزیره خضراء است؛ هر جا باشد، حضرت آن جا پا می گذارد.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم  (۵)

خیلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی قشنگ بود....
تمام تنم لرزید...
واقعا من کجای کارم؟؟!...[گریه]
مطلب عالی بود
سلام
ممن از لطفتون.شما هم لینک شدید.
یاعلی (ع)
فرهنگ پرواز
سلام
چه مطالب جالبی میزارین ...! عجب
پاسخ:
سلام
قدم رنجه فرمودید./
  • عارف‌حسین
  • منبع؟
    پاسخ:
    منابع
    ----------
    با تشکر از شما.
    به امید خدا بعد این حتماً منابع رو درج خواهم کرد.
    تمام داستانهای پیکایل گردآوری شرده از کتب معتبر تشیع است.
    و منبع این مطلب؛
    بحار: ج 13 ، ص 321 .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">