پیکایل،شکار لحظه ها

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

 

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

پیکایل،شکار لحظه ها

سلام،
پیکایل محلی است برای دیدن و شنیدن زیبایی های معنوی و مادی که کمتر به چشم آمدند و شنیده شده اند. پس با ما همراه شوید.
مطالب پیکایلی:
- نادیدنی:شامل شکار لحظه هایی که توسط
دوربین گوشیم(پیکایل)گرفته شده.{تصاویری
که توسـط گوشیم گـرفته شـده با لوگو وبـلاگ
منتشر میشه و بقیه با ذکر منبع.}
- ناشنیدنی:روایـات، حکایـات و مطـالب دینی
کــم گفته شده و کمتر شنیده شده...!
- طرح: شـامـل پوستـرهــای منــاسبـتی بـا
موضوعات روزهستش.
- وبگردی: معرفی وبلاگ و وب سایت های زیبا
-عرفان های نو ظهور: مطالعاتم در مورد مکاتب
نو ظهور و سردسته هاشون.
-...
یا حق/.

آخرین نظرات
نویسندگان
نشان دوستان
پیوندها

نادیدنی: خورشید پشت ابر

پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۰۰ ق.ظ

.

خورشید پشت ابر

 

تتمه: از گناه ما و به خاطر اعمال ما است که آن حضرت [حضرت حجّت (علیه السلام)]، هزار سال در بیابان ها در به در و خائف است! [در محضر بهجت:2/44]

مطالب مرتبط:

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم  (۱۸)

  • ... خادم الزهرا
  • سلام
    یه سوال
    خیلی گیر این سوالم
    تا حالا توجه کردی؟؟؟!!!؟؟ ما به افرادی مدیونیم که تنها برای خدا کار کردند و کاری به مردم نداشتند !!!!!!!!!پس چرا انقدر بین مردم محبوبند؟؟؟؟؟؟؟
    پس واقعا چرا نمیتونیم توی کارامون اخلاص داشته باشیم؟؟؟؟؟
    شرمنده ام آقا
  • طلبه امروزی
  • سلام

    با مطلب " تحلیل ماجرای فدک " بروز هستم . بحثی تاریخی و عقلی در زمینه فدک . فدک زمینی بود که پیامبر به حضرت زهرا س بخشید و خلیفه دوم آن را غصب کرد .

  • یازهراسلام الله علیها
  • تو نیستی انگار...
    این همان شعر شبانگاه همه جمعه ی پی در پی ماست
    این همان حس غریب دل پر درد من است
    این همان است آشنای اشک های دیده ام
    اما دمی هم که تامل میکنم
    باید اینگونه نوشت :
    تو هستی ولی انگار دلم محو تماشای خیالی دگر است
    تو هستی و منم آن ناسی حرف های شما
    تو هستی ای امید دل زهرا(س)
    من که دانم کوله ی راهم از چه پر است
    اما تو بیا و منگر بر بَدیَم
    بیا و نظری دار بر دل مخروبه ی این سائل در راه نگران
    من هنوز میمانم
    و هنوز منتظرم ...
    یا ابا صالح المهدی متی ترانا و نراک
    اللهم عجل لولیک الفرج
    ******
    یازهراسلام الله علیها
  • امیررضا :دی
  • سلام برام سوالی پیش اومده
    خوشحال میشم تو این زمینه روشنم کنین
    تا ...
    سلام بزرگوار
    بروزم ، با توضیحاتی در رابطه با نام وبلاگم .
    حضور شما باعث خوشحالیم میشه .
    التماس دعا دارم .
  • یعقوب کربلا
  • به ما هم سر بزنید
    منتظر نظرتان هستیم..

    یاعلی
    فوری!      فوری!
    سلام.
    با مطلب جدیدی در پاسخ به یکی از برادران بلاگی به روز هستم.
    + مرگ بر اسرائیل + تحلیل پیرامون این رژیم جعلی و غاصب
    ......
    به جهت ترویج این مطلب و همچنین محکومیت رژیم جعلی صهیونیستی و همچنین یاری به کودکان و مظلومان فلسطینی ما را در انتشار ان یاری دهید.
    یا علی...
    www.labeik.blog.ir
  • سجاد قاسمی
  • سلام
    بلاگت عالیه
    مؤید باشی
  • راه بی بن بست
  •   با سلام
    با مطلب خداحافط احمدی نژاد بروزم
    التماس دعا
  • یازهراسلام الله علیها
  • سلام
    سایت شهید آوینی ویژه نامه ای به مناسبت روز قدس منتشر کرده، خواستید به آن سری بزنید.
    ممنون وقت گذاشتید.
    موفق باشید.
    یازهراسلام الله علیها
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از اطلاعتون
    حتما سری خواهم زد
    یا حق.
  • سیّدمیلاد موسوی
  • درود آقای حیدری؛ برادر گلم؛
    یه سوال داشتم؛
    در اصول کافی تألیف کلینی، چاپ و نشر دار الکتب العلمیه، تهران، ۱۳۶۳، ج ۱، ص ۴۴۲۔۴۴۳ آمده:

     ... ابوبصیر از ابوعبدالله (از امام صادق) پرسید کە پیامبر چند بار به‌ معراج آسمان برده شد؟ [امام صادق] گفت: دوبار.
    و جبرئیل او را در جائی ایستاند و گفت: «ای محمد! ایست! تو در جائی ایستاده‌ای که پیش از تو هیچ مَلَکِ مقَرَّب و هیچ پیامبری نه‌ ایستاده است. پروردگارت دارد نماز می‌خواند». [پیامبر] گفت: «ای جبرئیل! [الله] چه‌گونه نماز می‌خوانَد؟» [جبرئیل] گفت: می‌گوید سُبّوح قُدّوس، من‌ ام پروردگارِ ملائکه و روح، مهرم بر خشمم پیشی گرفته است. ... در میانشان (میان پیامبر و الله) پرده‌ئی بود... [پیامبر] از سوراخی مانند سوراخِ سوزن به نورِ عظمت (بە جمالِ بی‌مثالِ الله تعالى) نگریست بە هر اندازه که الله می‌خواست. پس الله تبارک و تعالىٰ گفت: «ای محمد!» گفت: «لبیک، پروردگارم!»... ...

    استدلال شما چیست؟
    پاسخ:
    سلام آ سید
    امیدوارم سلامت باشی.
    در این مورد کمی تحقیق کردم و به یک وبلاگ خوب رسیدم{http://bonyanemarsoos.blogfa.com/post/112}

    که در مورد کتاب ارزشمند کافی به آسیب شناسی پرداخته بود  و در مورد احادیث مجهول اون مطالب نوشته بود  که در مورد این حدیث هم متن زیر رو پیدا کردم اما چون استدلال بنده رو پرسیدی چند خطی در مورد اونچکه به ذهنم می رسه بگم:

    صرف نظر از واقفی{آخر مطلب در مورد واقفی ها توضیح دادم} مذهب بودن یکی از روایان حدیث:

    خواندن نماز برای پروردگار غیر طبیعی و نا مفهوم است. خدا نیازی به نماز خواندن ندارد یعنی اونچه که در حدیث گفته شده خدا در حال گفتنش است بی مورد است و نیازی به آن نیست چون خدا عالم است و تمام اینها رو می دونه. طوری تو حدیث گفته شده که انگار خدا هم اوقات معینی رو به خوندن نماز به این شکل صرف می کنه.

    نگریستن  به خدا هم از سوزن، اینطور به نظر می رسه که تشبیه باشه به اینکه بتونیم درک کنیم عظمت خداوند رو.
     یعنی نگاه با چشم به عظمت خداوند مثل نگاهی از سوزنیست.

    مشکل دیگه ای که هست احساس میشه برای خداوند مکانی تعیین شده که به دنبال اون اگه برای موجودی مکانی تعیین بشه زمان هم مطرح میشه

    {مثل اینکه بگیم کسی در یک محلی بود و سوال میشه کی اونجا بود}

    و خلاصه با مطرح شدن زمان برای موجودی میشه گفت اون موجود زوال پذیره یعنی گذشت زمان بر روی اون اثر می ذاره که خداوند از تمام اینها مبرا و پاکیزه است.


    . اما توضیح وبلاگ آسیب شناسی کتاب اصول کافی و احادیث آن


    گروهی از یاران ما از احمد بن محمّد جوهری و او از علیّ بن أبی حمزه شنیده که گفت : أبو بصیر از امام ابو عبدالله صادق -علیه السلام- پرسید و من در آنجا حضور داشتم. گفت: فدایت شوم پیامبر خدا -صلی الله علیه  و آله و سلم- را چند بار به معراج بردند؟ امام صادق پاسخ داد: دو بار! و جبرئیل او را در ایستگاهی متوقّف کرد و گفت: ای محمّد! در جایت بایست، اینک در مقامی ایستاده ‌ای که هرگز هیچ فرشته و پیامبری در آنجا توقّف نکرده است. همانا خدای تو نماز می‌ گزارد! پیامبر پرسید: ای جبرئیل چگونه نماز می ‌گزارد؟! گفت: می ‌گوید: بس پاک و منزّه (هستم) من خداوندگار فرشتگان و روح هستم، رحمت من بر خشمم پیشی گرفته است. پیامبر گفت: خداوندا از تو درخواست عفو دارم، از تو درخواست عفو دارم، امام صادق گفت: و چنان بود که خدا (در قرآن) فرموده است : کان قاب قوسین او ادنی فاصله ‌اش (به خدا) باندازه دو کمان یا نزدیک‌تر بود...».

    یکی از راویان این خیر چنانکه ملاحظه شد «قاسم بن محمّد جوهری» است. علاّمه مامقانی – رجال‌شناس معروف شیعی – درباره وی می ‌نویسد :

    « فالرجل إما واقفی غیر موثق أو مجهول الحال و قد رد جمع من الفقهاء روایته، منهم المحقق فی المعتبر». (تنقیح المقال، ج ۲، ص ۲۴ (من ابواب القاف)

    یعنی : «این مرد بقولی واقفی مذهب است و بقولی احوالش شناخته نیست (در هر صورت) گروهی از فقهاء روایت وی را رد کرده ‌اند که از جملهٔ ایشان، محقّق حلّی در کتاب المعتبر است».

    متن روایت نیز از چند جهت ایراد دارد. اوّل آنکه ظاهر روایت، خدای سبحان را در جایگاه معیّنی نشان می‌ دهد با اینکه خداوند هیچگاه در مکان محاط نمی ‌شود بلکه به نص قرآن بر همه چیز محیط است :

    )أَلاَ إِنَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ مُّحِیطٌ(. (فصلت / ۵۴)

    دوّم آنکه نمازگزاردن خدا، امری نامعقول و خرافی است. سوّم آنکه در آیه «فکان قاب قوسین او ادنی» از فاصله فرشته وحی با پیامبر سخن رفته است، نه از فاصله پیامبر با خدا! چنانکه سیاق آیات دلالت بر آن دارد و می‌فرماید :

    (عَلَّمَهُ شَدِیدُ الْقُوَی * ذُو مِرَّهٍ فَاسْتَوَی * وَهُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلَی * ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّی * فَکَانَ قَابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنَی(. (نجم / ۵-۹)

    «او را (فرشته ای) که نیروهای سخت داشت آموزش داد. (فرشته ای) پرتوان که در افق بالاتر ایستاد. سپس نزدیک شد و فرود آمد. پس فاصله اش باندازه دو کمان یا نزدیک تر بود».

    بنابراین، تفسیری که در روایت آمده موافق با قرآن نیست و موجب رفع اعتماد از روایت می ‌شود.

    _______________________________________
    واقفه و واقفی به چه کسی گفته می شود:

    فرقه ای می باشد که پس از شهادت امام موسی بن جعفر علیه السلام بر امامت ایشان توقف کردند و امامت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام را نپذیرفتند زیرا در سال های درازی که هارون الرشید امام موسی بن جعفر علیه السلام را در زندان های بصره و بغداد زندانی کرده بود عده ای از وکلا و نمایندگان امام موسی بن جعفر علیه السلام در شهرهای مختلف اموال و ثروت انبوهی نزدشان جمع شده بود و برای آن که این اموال را پس از مرگ امام موسی بن جعفر علیه السلام به جانشین ایشان یعنی امام رضا علیه السلام نپردازند منکر امامت امام رضا علیه السلام شدند و بین مردم به دروغ ادعا کردند

    که امام موسی بن جعفر علیه السلام کشته نشده است بلکه از انظار غایب شده و هنوز زنده است.این گروه پس از ظهور معجزات و کرامات فراوان از امام رضا علیه السلام رفته رفته دست از این توقف کشیدند و هم اکنون اثری از این فرقه نیست و تمام آن منقرض شده اند.)



    سلام
    بروزم
    پاسخ:
    سلام آقا سجاد
    نماز و روزه قبول باشه.
    ممنون از اطلاع دادنت
    یا حق/.
  • مصطفی طالبیـ
  • زیبا بود و
    قابل تامل...
    منتظر حضور گرم و نظرات مفیدتون هستیم...

    یا علی
    وای برمن اگر علت موجه بودن غیبت تو باشم...

  • سیّدمیلاد موسوی
  • به امید برچیده شدن اندوه و گسترشِ عدالت ...
  • امیررضا :دی
  • توبه بر لب
    سبحه بر کف
    دل پر از شوق گناه
    معصیت را خنده می آید به استغفار ما
  • نرگس روزبهانی
  • سلام خوشحال می شم به وبلاگ ما بیایید
    وتبادل لینک هم!
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتان
    خوشحالم از آشنایی با وبلاگ کوکب هدایت
    با افتخار لینک شدید.
    یا حق/.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">