پیکایل،شکار لحظه ها

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

 

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

پیکایل،شکار لحظه ها

سلام،
پیکایل محلی است برای دیدن و شنیدن زیبایی های معنوی و مادی که کمتر به چشم آمدند و شنیده شده اند. پس با ما همراه شوید.
مطالب پیکایلی:
- نادیدنی:شامل شکار لحظه هایی که توسط
دوربین گوشیم(پیکایل)گرفته شده.{تصاویری
که توسـط گوشیم گـرفته شـده با لوگو وبـلاگ
منتشر میشه و بقیه با ذکر منبع.}
- ناشنیدنی:روایـات، حکایـات و مطـالب دینی
کــم گفته شده و کمتر شنیده شده...!
- طرح: شـامـل پوستـرهــای منــاسبـتی بـا
موضوعات روزهستش.
- وبگردی: معرفی وبلاگ و وب سایت های زیبا
-عرفان های نو ظهور: مطالعاتم در مورد مکاتب
نو ظهور و سردسته هاشون.
-...
یا حق/.

آخرین نظرات
نویسندگان
نشان دوستان
پیوندها

ناشنیدنی: نگذارید جوانمردی از میان برود...

سه شنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۲، ۰۶:۴۲ ب.ظ

.

جوانمردی؛

بسم الله الرحمن الرحیم

از احوالش معلوم بود که گم شده.جوان درمانده و از همه جا رونده تو بیابان پیش می رفت، راهش رو گم کرده بود  و عطش نایی براش نذاشته بود. کم کم داشت ناامید میشد و به خوب مردن فکر می کرد!

تا که از دور لکه سیاهی رو دید، سرش گیج می رفت، نمی تونست واضح ببینه، جلوتر که رفت بساط پیرمردی با صفا رو دید، پیرمرد هم تا اون رو دید فهمید که گم شده، پیر مرد فرصت درخواست کردن چیزی رو بهش نداد و سریع دست بکار شد،  بهش آب و غذا داد تا جوان سر حال بیاد، تا صبح کنار آتیش خوابید.

در ادامه مطلب به خواندن ادامه دهید؛

صبح مرد جوان از خواب که بلند شد دید همه جا آرومه، نگاش به اسب افتاد، اسب زیبایی بود، یک آن خودش رو انداخت رو اسب، شروع کرد به فرار...!پیر مرد که گویا در تدارک صبحانه برای مرد جوان بود از صدای اسب به خودش اومد و تا اومد دید جوان در حال دور شدن با اسبشه، داد زد و گفت: «لطفا از این ماجرا به کسی حرفی نزن!»

جوان که تعجب کرده بود و انتظار شنیدن حرف دیگه  ای از پیرمرد داشت گفت: « چرا؟»پیرمرد با متانت طبع گفت: « چون می ترسم اگه کسی فردا روزی تو بیابون حیرون و سرگردون شد و راهش رو گم کرد، مردم از کمک و باری کردنش حذر کنن و اینطوری جوانمردی از بین بره...» عرق سردی بر پیشانی مرد جوان به سمت صورتش در حرکت بود...و ناخواسته از حرکت باز ایستاد...

 

پ.ن بی ربط: از مدت ها پیش یک برنامه از شبکه چهار پخش می شد که دکتر ولایتی پای ثابت این برنامه بود... البته در برنامه های دیگه ای هم ایشون شرکت می کردند.. شخصیت جالبی داره دکتر، اون روزا تا به انتخابات دوره یازدهم زیاد وقت بود و کسی تو فکر انتخابات نبود، می گفتم دکتر حتماً می خواد کاندیدا بشه واسه ریاست جمهوری، و همه اعتراض می کردن که نه آقای ولایتی از صدا و سیما واسه اینکار استفاده نمی کنه،اما خوب این حرف من اصلا ربطی به این نداشت که دکتر داره سوء استفاده می کنه، این فقط یک حس بود، چون تا حالا ایشون کمتر تو برنامه ای دیده بودم و اعتقادم خودمم همین بود، چون برنامه اصلا سیاسی نبود و بیشتر به مسائل تاریخی و فرهنگی ربط پیدا می کرد، با این حال رأی جدی من تو اون زمون آقای ولایتی بود( البته نه اینکه حالا هم نباشه اما خبر آمدن کاندیداهای دیگه باعث شد دست نگه دارم و تحقیق بیشتری بکنم الان شخص مورد نظر مقدار ایکس را در خودش نگه داشته.) و دوست داشتم ایشون خودشون رو در معرض انتخاب مردم بزارن، القصه؛ زد و این اتفاق افتاد، تا اینکه حرف های جدید دکتر قالیباف در یک همایش در مورد مفتخر بودنشون به تکنوکرات بودن، و با فاصله کمی بعد از این جریان در سال نو حرف های مقام معظم رهبری در مشهد مقدس در مورد انتقاد از آقایان تکنوکراتی یکطرف و ائتلاف ایشون با دکتر ولایتی و دکتر حداد عادل که دوتا از چهره های شاخص ولایت مداری هستند یک طرف!!! کمی برام تأمل برانگیز بود؟

لینک های مرتبط با پ.ن:

تکنو کراسی (فنّ سالاری) Technocracy

 

  • سید امیر علی حیدری

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم  (۶)

هرگز به دیگران اجازه نده قلم خودخواهی دست بگیرند
دفتر سرنوشتت را ورق زنند خاطراتت را پاک کنند
و در پایانش بنویسند قسمت نبود
سلام بروزم با مطلبی بانام غربت فاطمیه

هروقت بروز شدید خبرم کنید ممنونم
راستی تا یادم نرفته:
توی این مسافرت اخیرم(همین یکی دو روز پیش) با موضوعی شبیه به داستان تو مواجه شدم و فقط دعا میکنم اون کسی که سعی کردم مشکلش رو برطرف بکنم مثل اون جوون سوار اسب نشه و تخته گاز فرار بکن.
واقعاً منتظرم نتیجه ی اعتمادم رو ببینم، خیلی برام مهمه...
پاسخ:
شیعه ها جونمردی شون رو از مولا علی علیه السلام یاد گرفتن.
امیدوارم انطوری نشه،
البته بسپار به خدا، می گن وقتی واسه خدا کار کنی یا یه خوبی انجام بدی اجرت با خداست
 حالا تشکر کردن و کمک کردن متقابل فرد، زیاد مهم نیست.
البته امیدوارم اون فرد از اعتمادت سو استفاده نکنه؛ اما اگه سو استفاده کرد بجز عبرت گرفتن و هواس جمع کردن بقیه، جایی نگو تا جوانمردی از بین نره.
یه جایی این داستانت رو خوندم، توی همین کتاب های ادبیات هم بود. شاید توی کتاب عربی یا زبان فارسی! حالا مگه پیش و دبیرستان خیلی با هم فرق دارن. فرقشون یک ساله!
جداً از برنامه بفرمایید شام بی خبر بودی؟؟ سیـــــــــــد!! یه کم بیا روی فرکانس اون ور آب!

پاسخ:
اووو فرقش کلی کتابه که تو بین این سالا می خونی!
آره ولی هـراز گاهـی رو فرکانس میام و محتوای و اتفـاقات خـاص
کانال های ماهواره ای رو اوناییکه معروفـن و فعـالیت گسـترده ای
 دارن رو از اخـبار سـایت هـای خبری و یا کلیپ هایی که تو سـایت
 های اشتراک ویدئو میزارن پیگیری می کنl اما از خیلی از برنامه
 ها و جزییاتشون بی خبرم.خبری شد مارم با خبر کن  D:

  • صـحــــن انقلاب
  • ســــلامـ برادر
    بازدید کردم
    بسیار خوب بود . . اجرکم عندالله ! ممنون
    سلام مومن خدا.
    با افتخار شما رو لینک کردم
    سلام سید جان
    این ماجرای ناجوونمردی توی دوره و زمونه ی ما خیلی زیاد شده و باید یه فکری به حال اخلاق و فرهنگ جامعه ی خودمون بکنیم.
    البته این داستانت فکر کنم مال ادبیات دبیرستان بود! ولی قشنگ و آموزنده بود.
    اون عنوانی که مینویسی به نام "بفرمایید حدیث" خیلی زیبا و جذاب هست. یاد بفرمایید شام من و تو می افتم! ولی این کجا و اون کجا...
    این قالیباف از لیست من خط خورد به حداد هم زیاد علاقه ای ندارم، اون باید بره سراغ کارهای فرهنگیش. در مورد ولایتی هم باید تحقیق بکنم. اون برنامه های شبکه چهار رو که گفتی من هم دیدم. واقعاً جای بسی تأسف داره که همگی(با ریش و بی ریش) در حال سوء استفاده از امکانات عمومی جامعه هستن. البته خدا بکن فرض ما اشتباه باشه.
    + مثل انتخابات این دوره ی مجلس شورای اسلامی که یک سره این نامزدهارو میاوردن توی تلویزیون، لاریجانی و کواکبیان و ...
    پاسخ:
    سلام بنده خوب خدا.
    تلنگریه واسه خودم و واسه اوناییکه هنوز به معانی تو زندگیشون بی رنگ نشده.
    تو دبیرستان!؟ من که ندیدم شاید تو پیش دانشگاهی باشه!!
    واسه "بفرمایید شام من و تو" الان نیگا کردم تو گوگل،ازش خبر نداشتم عجب...!
    نه من این عقیده رو در مورد آقای ولایتی ندارم و از ایشون خیلی خوشم میاد اما کم کم دارم مطمئن میشم که می خوام بهش رای ندم.
    با نظرت در مورد آقای حداد عادل هم موافقم ایشون زاده شده واسه کار فرهنگی، کار اجرایی بنظرم زیاد با روحیات ایشون سازگاری نداره ، به ایشون تو فرهنگ این کشور خیلی نیاز هست.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">