پیکایل،شکار لحظه ها

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

 

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

پیکایل،شکار لحظه ها

سلام،
پیکایل محلی است برای دیدن و شنیدن زیبایی های معنوی و مادی که کمتر به چشم آمدند و شنیده شده اند. پس با ما همراه شوید.
مطالب پیکایلی:
- نادیدنی:شامل شکار لحظه هایی که توسط
دوربین گوشیم(پیکایل)گرفته شده.{تصاویری
که توسـط گوشیم گـرفته شـده با لوگو وبـلاگ
منتشر میشه و بقیه با ذکر منبع.}
- ناشنیدنی:روایـات، حکایـات و مطـالب دینی
کــم گفته شده و کمتر شنیده شده...!
- طرح: شـامـل پوستـرهــای منــاسبـتی بـا
موضوعات روزهستش.
- وبگردی: معرفی وبلاگ و وب سایت های زیبا
-عرفان های نو ظهور: مطالعاتم در مورد مکاتب
نو ظهور و سردسته هاشون.
-...
یا حق/.

آخرین نظرات
نویسندگان
نشان دوستان
پیوندها

.

 بِسْم الِله الْرَّحْمنِ الْرَّحیم

سلام، سلام به همه عاشقان زیباترین وجود ها و نازنین ترین بندگان خدا، اهل بیت پیامبر، امیدوارم تا اینجا نماز و روزه ها تون مقبول درگاه حق قرار گرفته باشه، مطلب ناشنیدنی شیرین و جذابی در مورد حقانیت اهل بیت پیامبر و وصایت بلافصل اون حضرات رو آماده کردم که به شکل مناظره ای جالب توسط یکی از شاگردان امام صادق علیه السلام بنام هشام انجام گرفته که امیدوارم کامتان رو شیرین کنه؛

 

وقتی در مورد  اهل بیت علیهم السلام حرف می زنم یاد کلام علامه امینی ره می افتم که بعد از اتمام کتاب ارزشمند الغدیر فرموده بودند{نقل به مضمون} : « روز قیامت از تمام کسانیکه وقت مرا با نوشتن این کتاب گرفته اند شکایت خواهم کرد چرا که علی علیه السلام نیازی به اثبات نداشت و من باید در باب فضایل و کرامات مولای متقیان کتاب می نوشتم.»

 

و امّـــا؛ نحوه مناظره ای در صحف ابراهیم و موسی علیهم سلام

 

گروهی از شاگردان امام صادق علیه السلام از جمله هشام در محضر آن حضرت بودند، امام به هشام رو کرد و فرمود: « مناظره ای که بین تو و عمر و بن عبید واقع شده برای ما بیان کن!» هشام گفت: « فدایت شوم من شما را خیلی بزرگ می دانم و از سخن گفتن در حضور شما حیا می کنم، زیرا زبانم در محضر شما توان سخن گفتن را ندارد!»

 

امام فرمودند: « هر وقت ما دستور دادیم شما اطاعت کنید.» هشام گفت:  به من اطلاع دادند که عمروبن عبید روزها در مسجد بصره با شاگردانش می نشیند و پیرامون (امامت و رهبری بحث و گفتگو می کند و عقیده شیعه را در مسأله امامت بی اساس می داند). این خبر برای من خیلی سنگین بود. به این جهت از کوفه حرکت کرده، روز جمعه وارد بصره شدم و به مسجد رفتم.

 

دیدم عمروبن عبید در مسجد نشسته و گروه زیادی گرداگرد او حلقه زده بودند و از او پرسش هایی می کردند و او هم پاسخ می گفت. من هم در آخر جمعیت میان حاضران نشستم. آنگاه رو به عمرو کرده، گفتم: « ای مرد دانشمند! من مرد غریبی هستم، آیا اجازه می دهی از شما سوالی کنم؟ » عمرو گفت: « آری! هر چه می خواهی بپرس.» گفتم: « آیا شما چشم داری؟ گفت: این چه پرسشی است مطرح می کنی، مگر نمی بینی که چشم دارم دیگر چرا می پرسی؟» گفتم: « پرسشهای من از همین نوع است؟»

 

گفت: « گرچه پرسشهای تو بی فایده و احمقانه است ولی هر چه دلت می خواهد بپرس!» گفتم: « آیا شما چشم داری؟» گفت:« آری! » گفتم: « با چشم چه کار می کنی؟»  عمرو گفت: « دیدنی ها را می بینم و رنگ و نوع آنها را تشخیص می دهم. »

در ادامه مطلب به خواندن ادامه دهید...

- آیا بینی داری؟ 

آری!

- با آن چه می کنی؟ 

با آن بوها را استشمام کرده و بوی خوب و بد را تمیز می دهم. 

- زبان هم داری؟ 

آری!

- با آن چه کاری انجام می دهی؟ با آن حرف می زنم، طعم غذاها را تشخیص می دهم. 

- آیا گوش هم داری؟ 

آری؟

-  با آن چه می کنی؟ 

با آن صداها را می شنوم و از یکدیگر تمیز می دهم.

- آیا دست هم داری؟ 

آری!

-  با آن چه می کنی؟ 

با دست کار می کنم.

- آیا قلب (مرکز ادراکات) هم داری؟

 آری!

- با قلب چه نفعی می بری؟

چنانچه اعضا و جوارح دیگر من دچار خطا و اشتباه شود، قلب اشتباه و خطا را از آنها برطرف می سازد.

- آیا اعضا از قلب بی نیاز نیست؟ 

نه، هرگز.

- اگر اعضا بدن صحیح و سالم باشند، چه نیازی به قلب دارند؟

اعضا بدن هرگاه در آنچه می بوید یا می بیند یا می شنود یا می چشد، شک و تردید کنند فورا به قلب (مرکز ادراکات) مراجعه می کنند تا تردیدشان برطرف شده یقین حاصل کنند.

- بنابراین خداوند قلب را برای رفع شک و تردید قرار داده است.

 آری!

 

- ای مرد عالم! هنگامی که خداوند برای تنظیم اداره امور کشور کوچک تن تو، رهبری به نام قلب قرار داده تا صحیح را از باطل تشخیص دهد و تردید را از آنان برطرف سازد، چگونه ممکن است خدای مهربان پس از رسول خداصل الله علیه و آله آن همه بندگان خود را بدون رهبر وا بگذارد، تا در شک حیرت به سر برند و امام و راهنمایی قرار ندهد تا در موارد مختلف به او مراجعه کنند و در نتیجه به انحراف و نابودی کشیده شوند!؟

 

هشام می گوید: « در این وقت عمرو ساکت شد دیگر نتوانست پاسخی بگوید.» پس از مدتی تأمل روی به من کرد و گفت: « تو هشام بن حکم هستی؟» گفتم: « نه. » عمرو: « آیا با او ننشسته ای و در تماس نبوده ای؟ » هشام: «نه.» عمرو: «پس تو اهل کجا هستی؟» هشام: «از اهل کوفه هستم.» عمرو: « پس تو همان هشام هستی.» هشام گفن: « هنگامی که فهمید من شیعه و از شاگردان امام صادق هستم از جا برخواست و مرا به آغوش کشید و در جای خود نشانید و تا من در آن مکان بودم حرفی نزد.»

 

آنگاه که سخن هشام به اینجا رسید امام صادق علیه السلامخندید و فرمود: « هشام! این طرز مناظره را از چه کسی آموخته ای؟» هشام گفت: « آنچه از شما یاد گرفته بودم بیان کردم.» امام صادقعلیه السلام: « هذا و الله مکتوب فی صحف ابراهیم و موسی»  قسم به خدا! ( این طرز مناظره تو در صحف ابراهیم و موسی نوشته شده است.

 

منبع: بحارالانوار ج 22 ، ص 272

مطالب مرتبط:

معرفی کتاب؛ اسرار خاندان محمد رسول الله

 اهل البیت علیهم السلام و توسل شیطان به ایشان!

 نام امـــــام علــی علیه السلام در قــــــــرآن؛

و دانلود 1 کتاب صوتی و 2 کتاب برای آموختن مناظره صحیح با برادران اهل سنت

امام علی علیه السلام و مجوز عبور از صراط انبیاء عظام

منعکس شده در:

نقل قول

تتمه: آنان که گفتند: دوری و دوستی!  یا طمع دوستی نچشیده اند یا درد دوری یار را نکشیده اند... .

تتمه2: خبر عمل تفرقه انگیز و توهین به شخصیت های صدر اسلام توسط شرکت وابسته به ایرانسل در استان سیستان و بلوچستان واقعاً عمل شنیع و زشتی بود که انقدر از این ندانم کاری ها انجام گرفته که دیگه نمیشه گفت بازی تو زمین دشمنه، بلکه باید گفت بازی با پیراهن دشمن و برای دشمنه تو زمین خودی هستش و باید هر چه سریعتر عوامل این عمل تفرقه آمیز به کیفر خودشون برسند.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم  (۱۶)

  • وبگاه جوان انقلابی
  • <!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; text-align:right; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-priority:99; color:blue; text-decoration:underline; text-underline:single;} a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page WordSection1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:72.0pt 72.0pt 72.0pt 72.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0; mso-gutter-direction:rtl;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

    باسلام

    مطلب وبلاگ شما با عنوان " 

    نحــوه مناظـره در صحـف ابراهیـم و مـوسی علیهــما السـلام

      "  در وبگاه جوان انقلابی منشتر شد. از حضور شما ممنونیم ومنتظر دیگر مطالب ارسالی شما هستیم.

    http://javanenghelabi.ir/?p=5404

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

         علی شاهرخ -  مسوول اطلاع رسانی وبگاه  جوان انقلابی

    javanenghelabi.ir

    info@javanenghelabi.ir

     

     

    پاسخ:
    با سلام و تشکر از اشتراک و حمایت شما از مطالب  وبلاگ های ارزشی
    موفق باشید
    یا حق/.

    باعرض سلام خدمت شما.با ویژه نامه ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام به روزم سر بزنید.منتظر نظرات گهر بارتان هستم.خوشحال میشم در نظر سنجی هم شرکت نمایید.موفق باشید التماس دعا
    http://shamim-yar.ir

    سلام 
    مطلب خیلی جالبی بود 

    با این حرف که می گن دوری و دوستی موافقم
    گتهی باید از م دور شویم تا قدر یکدیگر را بهتر بدانیم
  • حضرت مادر.سـ
  • سلام سید عزیز
    چند وقتیه به ما سر نمیزنید دلمون تن شده براتون
    وبلاگ ما نگاه های پر لطف شما رو کم داره...

    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    چرا اتفاقاً جدیداً اومده بودم
    اینم از بی توفیقی ما هستش
    شکر خدا کسالتی بود رفع شد
    اینو بر ما ببخشین
    ممنون از سر زدنتون به حقیر

    امیدوارم فضای وب مذهبی و ارزشی روز به روز
    وبلاگ نویسایه پر انگیزه و آگاهی مثل شما رو بیشتر از پیش به خودش ببینه

    یا حق/.
    سلام و عرض خسته نباشید و قبولی طاعات و عبادات شما.
    با مطلب جدیدی با عنوان :
    + اقتصاد مال خر است (بررسی یک دروغ رسانه ای)

    به روز هستم...
    این پست در جواب پست یکی از برادران بلاگی گذاشته شده است.
    در نشر آن ما را یاری فرمایید.
    یا علی...سید علی...
    www.labeik.blog.ir
    سلام
    بروزیم
    با سلام خدمت شما وبلاگنویس محترم

    مطلب شما با لینک زیر در سایت"نقل قول" در قسمت مذهب نوشت درج گردید:

    http://naghleghol.ir/index.php/religion-2/1075-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B8%D8%B1%D9%87-%D8%B4%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82-%D8%B9

    با تشکر از مطلب زیبای شما/
    پاسخ:
    سلام نقل قول عزیز

    ممنون از لطفتان و اشتراک گذاری مطالب مذهب و ارزشی

    موفق باشید
    یا حق/.
    سلام

    طاعات قبول…

    با طرح ” میلاد امام حسن مجتبی (ع) ” بروزیم.

    یاعلی مدد

    احسنت زیبا بود
    شاگرد امام این چنین است
    اگر امام مناظره میکرد چه میشد...
    پاسخ:
    ممنون از لطفتان
    خواهش می کنم
    برای دیدن مناظره امام اینجارو نگاه کنید

    ناشنیدنی (24): برهانی بر وجود آفریدگار...



  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام بزرگوار
    به روزم با:
    +منبرمجازی باحضور استاد فاطمی نیا
    التماس دعا..

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
  • سجاد عبدی
  • سلام
    زیبا بود

    طاعات قبول
    خدا قوت
    بروزیم
    پاسخ:
    سلام سجاد عزیز
    ممنون
    نماز و روزه شما هم مقبول

    به دشت سینه‏ها اُلفت نشینم

    که مدّاح امیرالمؤمنینم

    گره بند قباى مرتضایم

    پى یک رشته از حبل المتینم

    اگر خواهى بسوزان یا که بردار

    هر آنچه کشت کردى در زمینم

    تملّک نیست حتى در حیاتم

    تصرّف کن دلم را مستکینم

    یمینى گم شده، اندر یسارم

    یسارى نیست گشته در یمینم

    غمت باده، دلم جام هلالى

    امیرالمؤمنین مولى الموالى

    مرا در ظلّ نامت آفریدند

    ملائک را غلامت آفریدند

    دل مؤمن اگر عرش خدا شد

    دل از دارالسّلامت آفریدند

    پیمبر را به وادى محبّت

    گرفتار مَرامت آفریدند

    ممنون از شما.
    یا علی سید علی.
    www.labeik.blog.ir
  • مسعود دهقان
  • سلام
    ممنون از حضورتون
    شما رو هم لینک کردم...
    اگر خدا قبول کنه بله از خودمه
    یا علی
  • سیّدمیلاد موسوی
  • درود به شما؛
    این مناظره، منو یاد کتاب جمهوری افلاطون انداخت..!
    ولی مناظره هایی که در این کتاب {جمهوری افلاطون} هست، به {به دیدگاهم} نسبت به این مناظره پخته تر و منطقی تر هست...
    پیشنهاد می کنم این کتاب، جمهوری افلاطون را دریافت کرده و بخوانید؛
    بدرود.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون عزیز
    حتما این کتاب رو خواهم خوند، می زارم تو صف مطالعه ام

    باسلام

    خواندم

    زیبا بود و مفید فایده

    احسنت

    یاعلی . . .

  • سیّدمیلاد موسوی
  • درود به برادر گلم، آ سیّد..
    درباره اینکه پیامبر اسلام (ص) ایرانی هستند چیزی نمی دونستم، سپاسگزارم ازاین آگاهبود(=اطلاع) ♥✿
    در این زمینه پژوهش هایی می کنم تا به یقین برسم؛
    باز هم سپاسگزارم.
    پاسخ:
    سلام آ سید میلاد
    ایرانی بودن حضرت مثل این می مونه که کسی از ایران به یک کشوری بری یا یک نفر از کشوری دیگه بیاد ایران و چند نسل اونجا ساکن بشه، دیگه کشور اون فرد عوض میشه خوب.

    اما اون چیزی که مهمه اینکه عرب درسته به پیامبر افتخار می کنه ولی قطعاً پیامبر به عرب افتخار نمیکنه{متن همون حدیث} و این افتخار اعراب فقط از روی تکثر و جهالت هستش و اون وجود های مقدس باید پیروی و اطاعت بشند، و باید به این نکته دقت کنیم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">