پیکایل،شکار لحظه ها

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

 

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

پیکایل،شکار لحظه ها

سلام،
پیکایل محلی است برای دیدن و شنیدن زیبایی های معنوی و مادی که کمتر به چشم آمدند و شنیده شده اند. پس با ما همراه شوید.
مطالب پیکایلی:
- نادیدنی:شامل شکار لحظه هایی که توسط
دوربین گوشیم(پیکایل)گرفته شده.{تصاویری
که توسـط گوشیم گـرفته شـده با لوگو وبـلاگ
منتشر میشه و بقیه با ذکر منبع.}
- ناشنیدنی:روایـات، حکایـات و مطـالب دینی
کــم گفته شده و کمتر شنیده شده...!
- طرح: شـامـل پوستـرهــای منــاسبـتی بـا
موضوعات روزهستش.
- وبگردی: معرفی وبلاگ و وب سایت های زیبا
-عرفان های نو ظهور: مطالعاتم در مورد مکاتب
نو ظهور و سردسته هاشون.
-...
یا حق/.

آخرین نظرات
نویسندگان
نشان دوستان
پیوندها

ناشنیدنی:اهل سقیفه گواهى میدهند، کافر بوده اند

جمعه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۲، ۰۵:۴۳ ب.ظ

.

مصائب اهل بیت

بسم الله الرحمن الرحیم

«...قَالُواْ أَیْنَ مَا کُنتُمْ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ قَالُواْ ضَلُّواْ عَنَّا وَشَهِدُواْ عَلَى أَنفُسِهِمْ أَنَّهُمْ کَانُواْ کَافِرِینَ»

چون فرستادگان ما { فرشتگان مرگ} نزدشان آیند که جانشان بگیرند، گویند: کجایند آنچه جز خدا مى‏خواندید؟ گویند: از ما گم و ناپدید شدند، و بر خویشتن گواهى دهند که کافر بوده ‏اند.

          آیه شریفه سوره مبارکه 37 اعراف، علت باز شدن زبان انسان به اقرار و گفتن حقایق در لحظه مرگ رو آشکار می کنه، هنگامی که دیگه انسان نمی تونه مرگ رو از خودش دور کنه و از ترس شروع به اقرار می کنه... . اصحاب سقیفه هرکدام در لحظه مرگ لحظاتی مشابه حادثه زیر رو سپری کردند و به حقایقی اقرار کردند که دلیل غصب خلافت و کینه اونها از حضرت علی رو روشن می کنه... .

اهل سقیفه گواهى میدهند، کافر بوده اند...

أبان می گوید شنیدم که سلیم بن قیس می گفت: از عبدالرحمن بن غنم پدر زن معاذ بن جبل که از فقیه ترین و پر تلاش ترین فرد اهل شام بود شنیدم که گفت: معاذ بن جبل {از غاصبین خلافت} از مرض طاعون مرد و من هنگام مرگش نزد او بودم. آن روز مردم درگیر بیماری طاعون بودند هنگام احتضار معاذ در زمان خلافت عمر بن خطاب جز من کسی در خانه او نبود و من شنیدم که در آن حال پیوسته می گفت: وای بر من.

من پیش خود گفتم: بیماران طاعونی دچار هذیان شده و سخن بیهوده می گوید و حرف های عجیب می زنند برای همین از معاذ پرسیدم: خدا تو را بیامرزد! آیا هذیان می گویی؟ گفت نه. گفتم پس چرا اه و واویلا می کنی؟ گفت: به خاطر قبول ولایت دشمن خدا در مقابل ولی خدا.

{اینجا} در ادامه مطلب به خواندن ادامه دهید... .

گفتم: آن ها چه کسانی هستند؟ گفت: من ولایت عتیق{خلیفه اول} و عمر را در مقابل خلیفه رسول خدا وصی او یعنی علی بن ابیطالب پذیرفتم. گفتم: حتماً هذیان می گویی گفت: ای پسر غنم به خدا قسم هذیان نمی گویم. این رسول خدا و علی هستند که {اکنون در حضور من} می گوید: ای معاذ بشارت باد آتش بر تو و آن یارانت که گفتند: اگر رسول خدا بمیرد و یا کشته شود از دسترس علی دور می کنیم تا به آن دست نیابد، یعنی تو و عتیق و عمر و ابو عبیدالله و سالم.


گفتم: ای معاذ شما کی چنین سخن گفتید؟ او گفت: در
حجة الوداع بود که گفتیم: تا وقتی زنده ایم یکدیگر را در مقابل علی یاری می کنیم تا او به خلافت نرسد. هنگامی که رسول خدا رحلت نمود من به آنان گفتم: من قوم خودم یعنی انصار را با شما همراه می کنم و شما نیز قریش را با من همراه کنید.

در زمان
رسول خدا نیز بشیر بن سعد و اسید بن حضیر را برای این کار دعوت کرده بودم. آن ها هم در این مورد با من بیعت کرده بودند. من {دوباره} گفتم: ای معاذ حتماً دچار هذیان شد ه ای او هم گفت: صورتم را بر خاک بگذار بعد شروع کرد به وای و ویلا گفتن و آن قدر گقت که بالاخره از دنیا رفت.
 

«وَلَقَدْ کُنتُمْ تَمَنَّوْنَ الْمَوْتَ مِن قَبْلِ أَن تَلْقَوْهُ فَقَدْ رَأَیْتُمُوهُ وَأَنتُمْ تَنظُرُونَ »

پیش از آنکه مرگتان فرا رسد تمنای مرگ می کردید ، اینک مرگ را دیدید و در آن می نگرید
{سوره مبارکه آل عمران آیه شریفه 143
}
 

منبع: کتاب اسرار خاندان محمد رسول الله صفحه
279{سخنان اصحاب سقیفه هنگام مردن}

پ.ن: مولای من؛ هر شب، دست بر قبضه شمشیر میخوابم و هر صبح با شوق نبرد بر می خیزم. بیا که خونم برای ریخته شدن به پایت می جوشد.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم  (۸)

  • سید میلاد موسوی
  • سپاسگزارم موفق شدم
    اما متن بالای هدر که نام بلاگ هست اومده روی عکسی که گذاشتم.
    چگونه متن رو بردارم که تنها عکس باشه با متن زیریش که توضیحات بلاگ است؟
  • لایتنـــــــــاهی
  • نگفتی‌ام که چرا خون گریه ‌می‌کند دیوار...
    شهادت مادرتان(س) تسلیت؛ باشد که فرزندی کنید
    پاسخ:
    خدا از زبانتان بشنوند
    سخت است سخت؛ فرزندی نکرده ایم باشد که بعد از این فرزندی کنیم
    سلام آقا سید
    اگه لایق دونسیتد به وبلاگ ما هم سر بزنید

    یا زهرا-راوی
    پاسخ:
    سلام بنده خوب خدا
    اینطوری نفرمایید، بنده کیم که قابل بدونم یا ندونم
    مطالب وبلاگ بچه های ارزشی، اینقدر پرباره و پرارزشه
    که آدم همیشه بینشون احساس حقارت می کنه و فکر اینکه عقب مونیدم تو این وادی
    همیشه دل مشغوله ماست.
    با افتخار لینک شدید
    یا حق/.
    سلام
    منظورتون کتاب اسرار آل محمد صلی الله علیه و آله وسلم است؟
    پاسخ:
    سلام بنده خوب خدا
    بله امین جان گویا این کتاب رو چند نفر ترجمه کردن و هر کدام با اندکی تفاوت با نام کتاب رو منتشر کردن
    مطالب من از کتاب pdf این متاب که نامش "الفبای شیعه و سری از اسرار آل محمد صل الله علیه و آله" هست اما نامی که به عنوان منبع می زنم ترجمه آقای مهدی صباغی هستش. که مطلب هر دو کتاب با کمی تفاوت مشابه همه.
  • سید میلاد موسوی
  • چگونه باید مانند بلاگ شما در بالای هدر عکس بزارم؟
    چه کدی را جای گزین چه کدی کنم در قالب؟
    پاسخ:
    برای اینکار بر روی قسمت هدر وبلاگتان راست کلیک کنید و گزینه
    "veiw background image" را بزنید عکس خام هدر براتون نمایش داده میشه
    اونو ذخیره کنید و روش هر تغییری می خواهید با نرم افزارهای گرافیکی بدید
    بعد عکس مورد نظرتون رو تو قسمت صندوق بیان بارگذاری کنید و ادرسش رو کپی کنید.
    بعدش تو قسمت راست مرکز مدیریت در بخش منو روی "قالب" کلیک کنیدو بعد "ویرایشCSS قالب فعلی" رو کیلک کنید و تو جعبه کد تو خط 107 کد زیر رو می بینید؛

    background:#0b3b41 url(http://bayanbox.ir/blog/picil/images/PICIL-BLOG/bg_vafat[picil.blog.ir].png) top center no-repeat;

    آدرس عکستون رو تو قسمتی که بین دو تا پارانتز هست و زیرش خط کشیده شده درج کنید و بعد دکمه ذخیره رو بزنید.
    و بعد وبلاگتون رو دوباره باز کنید تا شاهد تغییرات باشید
    موفق باشید
    یا حق/.


  • سید میلاد موسوی
  • درود
    تارنگار بسیار زیبایی داری
    خوشم اومد
    کامیاب باشی
    بدرود.

    الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت امیر المومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام و ائمه الاطهار علیهم السلام و اللعنة الدائمه علی اعدائهم و مخالفیهم و منکری فضائلهم و مناقبهم

    سلام برادر

    عالی بود. ممنونم

    لطفا بخشهایی از حدیث چهارم کتاب منتشر کنید

    پاسخ:
    اللهم العن اول ظآلم ظلم حق محمد و آل محمد وآخر تآبع له
    سلام آقا سید
    برو چشم حتماً بخشایه دیگشم می زارم
    بخش اولش رو قبلاً با عنوان "ناشنیدنی: اولین کسی که با خلیفه اول بیعت کرد؟" منتشر شده
    یا حق/.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">