پیکایل،شکار لحظه ها

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

 

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

پیکایل،شکار لحظه ها

سلام،
پیکایل محلی است برای دیدن و شنیدن زیبایی های معنوی و مادی که کمتر به چشم آمدند و شنیده شده اند. پس با ما همراه شوید.
مطالب پیکایلی:
- نادیدنی:شامل شکار لحظه هایی که توسط
دوربین گوشیم(پیکایل)گرفته شده.{تصاویری
که توسـط گوشیم گـرفته شـده با لوگو وبـلاگ
منتشر میشه و بقیه با ذکر منبع.}
- ناشنیدنی:روایـات، حکایـات و مطـالب دینی
کــم گفته شده و کمتر شنیده شده...!
- طرح: شـامـل پوستـرهــای منــاسبـتی بـا
موضوعات روزهستش.
- وبگردی: معرفی وبلاگ و وب سایت های زیبا
-عرفان های نو ظهور: مطالعاتم در مورد مکاتب
نو ظهور و سردسته هاشون.
-...
یا حق/.

آخرین نظرات
نویسندگان
نشان دوستان
پیوندها

.

بسم الله الرحمن الرحیم

تقریباً یکسال پیشه (دقیقاً 369 روز) پستی با عنوان نام امـــــام علــی علیه السلام در قــــــــرآن + دانلود 3 مناظره گذاشتم که شامل سخنرانی استاد رائفی پور و 3 مناظره جالب در اثبات حقانیت و خلافت بلافصل مولای متقیان علی علیه السلام بود، امشب تصمیم گرفتم 2 آیه دیگه با همین هدف رو براتون بزارم، امیدوارم موجب جلای دلهای پاکتون بشه و بر ایمانتون اضافه کنه هر چند بر کفر غاصبان و کافران خواهد افزود....

 

آیه مباهله که خیلی معروفه یک عبارتی  با عنوان وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَکُمْ یعنی خودمان را و شما خودتان را داره که طبق تفاسیر شیعه و سنی نشون می ده که مراد از «شخصی از خودتان» علی ابن ابیطالب علیه السلام هستش که در مباهله با مسیحیان همراه با پیامبر مکرم اسلام  و اهل بیت صل الله علیه و آله والسلمحضور پیدا کرد.

سوره مبارکه آل عمران/ آیه شریفه 61:

 

فَمَنْ حَآجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءنَا وَأَبْنَاءکُمْ وَنِسَاءنَا وَنِسَاءکُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةُ اللّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ

پس هر کس با تو درباره او (عیساى مسیح علیه السّلام) پس از آنکه تو را علم آمده محاجّه و ستیز کند، بگو: بیایید ما پسرانمان را و شما پسرانتان را و ما زنانمان را و شما زنانتان را و ما خودمان را و شما خودتان را (کسانى را که مانند جان ماست) فرا خوانیم، آن گاه به یکدیگر نفرین کنیم، پس لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.

با توجه به عبارت «شخصی از خودتان»، در آیه شریفه 17 سوره مبارکه هود نیز عبارتی آمده که دقیقاً هم معنی هم این عبارت است بار دیگر حضرت علی علیه السلام را از وجود و نفس پیامبر صل الله علیه و آله والسلممعرفی می کند.

فَمَن کَانَ عَلَى بَیِّنَةٍ مِّن رَّبِّهِ وَیَتْلُوهُ شَاهِدٌ مِّنْهُ وَمِن قَبْلِهِ کِتَابُ مُوسَى إَمَامًا وَرَحْمَةً أُوْلَـئِکَ یُؤْمِنُونَ بِهِ وَمَن یَکْفُرْ بِهِ مِنَ الأَحْزَابِ فَالنَّارُ مَوْعِدُهُ فَلاَ تَکُ فِی مِرْیَةٍ مِّنْهُ إِنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّکَ وَلَـکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لاَ یُؤْمِنُونَ  (هود/17)

 

آیا آن کس که (همچون پیامبر اسلام) دلیل روشنى (مثل قرآن) از طرف پروردگارش دارد و بدنبال او شاهدى از اوست، و پیش از او (نیز) کتاب موسى‏ (که) رهبر و رحمت بوده است (بر آمدن او بشارت داده، مانند کسى است که این خصوصیات را نداشته باشد؟)، آنان (کسانى که حق‏جو هستند) به او ایمان مى‏آورند، و هر کس از احزاب (و گروه‏هاى مختلف) که به او کافر شود، وعدگاهش آتش است. پس، از آن در تردید مباش (که) قطعاً آن (وحى، کلامِ) حقّى است (که) ازپروردگارت (نازل شده)، اگر چه اکثر مردم ایمان نیاورند.

با  این مقدمه برای درک بهتر مطلب از تفیسر نور حجت السلام قرائتی حفظه الله استفاده شده و ابتدا نکات و بدنبال اون پیام های آیه و احادیث مرتبط رو با هم می خونیم:

در ادامه مطلب به خواندن ادامه دهید... .

نکته ها:

 

روایات بسیارى از ائمه معصومین رسیده است که مراد از «شاهد» در این آیه علی ابن ابیطالب علیه السلاماست.(30) چنانکه خود حضرت على علیه السلام نیز در خطبه ‏اى فرمود: مُراد از «شاهد» من هستم.

طبق این آیه، شاهد و گواه پیامبرصل الله علیه و آله والسلم از اوست، نه جداى از او. و طبق روایات شیعه و سنّى پیامبرصل الله علیه و آله والسلم فرمودند: من از علىّ هستم و علىّ از من است.(31)


در آخرین آیه‏ ى سوره‏ ى رعد آمده است که وقتى کفّار به پیامبر صل الله علیه و آله والسلم گفتند: «لست مرسلاً» پیامبرصل الله علیه و آله والسلم به امر خداوند پاسخ مى‏دهد: «کفى باللّه شهیداً بینى و بینکم و مَن عنده علم الکتاب» یعنى براى گواهى میان من و شما، خداوند و کسى که علم کتاب نزد اوست کافى است. در آنجا نیز طبق روایات شیعه و سنّى مُراد از «مَن عنده علم الکتاب» علی ابن ابیطالب علیه السلاماست که شهید و گواه پیامبر صل الله علیه و آله والسلم. در آنجا شهید و در اینجا شاهد است.

 

پیام ها:

 1- در تبلیغ، با شیوه‏ى سؤال، وجدان‏هاى سالم را به قضاوت بطلبیم. «افمن کان»

 2- قرآن، حجّت خداوند بر مردم است. «بینةٍ من ربّه»

 3- کسى که در زمان حیات پ پیامبر صل الله علیه و آله والسلم همراه و دنباله‏ رو اوست، پس از پیامبر صل الله علیه و آله والسلمهم جانشین  پیامبر صل الله علیه و آله والسلماست. «یتلوه»

4- وجود پیروان راستین، وارسته و فداکار، یکى از راههاى شناخت و حقّانیّت پیامبران است. «بیّنة ... شاهدٌ منه»

 5 - خداوند حجّت را بر مردم تمام کرده است، هم خود قرآن معجزه است و هم گواهى چون علی ابن ابیطالب علیه السلام  دارد و هم تورات از قبل بشارت آن را داده‏است. «بینةٍ من ربه ... شاهدٌ منه ... و من قبله کتاب موسى‏»


 6- کتب آسمانى، مؤیّد یکدیگرند. «من قبله کتاب موسى‏»

 7- در تبلیغ، شناخت مخاطب یک اصل است، چون در حجاز یهودیان بیش از مسیحیان بوده‏اند، خطاب قرآن با آنان است، گرچه در انجیل هم بشارات بسیارى آمده است. «من قبله کتاب موسى‏»

 8 - کتب آسمانى و قوانین الهى، راه هدایت و وسیله‏ ى رحمت براى مردم هستند. «اماماً و رحمة»

 9- مردم باید کتاب آسمانى را امام و پیشواى خود قرار دهند. «کتاب موسى‏ اماماً»

 10- امامت و رحمت باید در کنار هم باشند. «اماماً و رحمة»

 11- ملاک و محور، حقّ باشد نه حزب. بجاى توجّه به حزب و نژاد و منطقه، بدنبال پیروى از حقّ باشیم. «و من یکفر به من الاحزاب»

 12- همه‏ ى مردم از هر گروه و طایفه و حزب باید به قرآن رو آورند وگرنه گرفتار قهر الهى هستند. «و من یکفر به من الاحزاب فالنار موعده»

 13- کفر برخى از مردم سبب دلسردى و تزلزل مؤمنان نشود. «و من یکفر ... فلاتک فى مریةٍ منه»

 14- اکثریّت، نشانه‏ ى حقانیّت نیست. «الحق من ربّک ... اکثر الناس لایؤمنون»

 


مطالب مرتبط:

1-نام امـــــام علــی علیه السلام در قــــــــرآن + دانلود 3 مناظره

2- شأن نزول و تفسیر آیه مباهله

3- شأن نزول و تفسیر آیه شریفه 17 سوره مبارکه هود (1)  و (2)

4- نام حضرت علی علیه السلام در قرآن بنام علی حکیم آمده است.


پاورقی:

30) کافى، ج‏1، ص 190.

31) صحیح بخارى، کتاب صلح، باب «کیف نکتب» ؛ مسند احمد حنبل، ج 5، ص 356.


 

تتمه: عقل چیزیست که بوسیله آن خدا پرستش شود و بهشت بدست آید. امام صادقعلیه السلام

  • سید امیر علی حیدری

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم  (۷)

سلام و ادب لطفا اگر میشه این عکس رو بردارید
چرا که به تصویر کشیدن اعمه و معصومین کار صحیحی نیست
با تشکر از شما
پاسخ:
سلام ممنون از تذکرتون ولی ای کاش قسمت نظرات و عریضه بنده در همین مورد رو به عنوان پاسخ رو میخوندید.

و اما قضیه این عکس اندکی متفاوت است کمی در مورد نقاش و حادثه این عکس تحقیق بفرمایید.

و اما چکیده حکم مراجع فعلی بدین شرح است:

کشیدن تمثال ائمه علیهم السلام و همچنین پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله اگر از روی احادیثی که بیان کننده حالات ظاهری ایشان بوده و به عنوان این که این تمثال امام هست نه عکس امام، در صورتی که بی احترامی و اهانت به معصوم و بی حرمتی به اسلام نباشد، اشکال ندارد.


  • عمارها-ثامن گرافیک
  • لطفا این عکس رو بردارید
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از تذکرتون، اما قضیه این عکس اندکی متفاوت است کمی در مورد نقاش و حادثه این عکس تحقیق بفرمایید.

    و اما چکیده حکم مراجع فعلی بدین شرح است:


    کشیدن تمثال ائمه علیهم السلام و همچنین پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله اگر از روی احادیثی که بیان کننده حالات ظاهری ایشان بوده و به عنوان این که این تمثال امام هست نه عکس امام، در صورتی که بی احترامی و اهانت به معصوم و بی حرمتی به اسلام نباشد، اشکال ندارد.


    «خنده بر هر درد بی درمان دواست»
    اما اینجا 
    وقتی تابوت می بینند 
    می گریند!...


    ایام فاطمیه تسلیت....
  • راه بی بن بست
  • جالب بود
    منتظر نظات سازنده شما هستم
    التماس دعا
  • مهران ارزانی
  • سلام دوست عزیز من تازه یه وبلاگ باز کردم اگه بخوای تبادل لینک کنیم wWw.mehran788.blog.ir
    پاسخ:
    با سلام
    با افتخار لینک شدید
    یا حق/.
  • عمارها-ثامن گرافیک
  • اَلسَّلامُ عَلَیکِ اَیّتُها آَلصِّدیقَةّ اَلشَّهیدة فاطِمَةَ اَلزَّهراء
    سلام علیکم
    احوال شما
    ارادت
    کم پیدایید
    همسنگر سری هم به فقیر فقرا بزنید
    التماس دعا
    تا شهادت...
    پاسخ:
    اختیار دارید
    قصور از بنده است شرمنده
    انشالله بیشتر توفیق پیدا کنیم
  • حمید سجادی
  • سلام.بهتر نیست اون عکس رو برداری؟یا نورانی کنی معلوم نشه؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام حمید جان لطف کردی
    ممنون از تذکرت
    بنده هم با شما موافقم اما قضیه این عکس اندکی متفاوت است کمی در مورد نقاش و حادثه این عکس تحقیق بفرمایید.

    و اما چکیده حکم مراجع فعلی بدین شرح است:


    کشیدن تمثال ائمه علیهم السلام و همچنین پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله اگر از روی احادیثی که بیان کننده حالات ظاهری ایشان بوده و به عنوان این که این تمثال امام هست نه عکس امام، در صورتی که بی احترامی و اهانت به معصوم و بی حرمتی به اسلام نباشد، اشکال ندارد.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">